שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום נוסף בפרשת ריקו שירזי: נותן שירותי מטבע מואשם בהלבנת הון

חדשות

כתב אישום נוסף בפרשת ריקו שירזי: נותן שירותי מטבע מואשם בהלבנת הון, צילום: צילום:istock
כתב אישום נוסף בפרשת ריקו שירזי: נותן שירותי מטבע מואשם בהלבנת הון
29/11/2012, עו"ד אנה נודל

מייק מיכאלי מואשם כי הוא סייע להלבנת ההון השחור שצבר שירזי מפעילותו במתן הלוואות בריבית קצוצה בהיקף של 7.5 מיליון שקל, תוך הוצאת חשבוניות פיקטיביות על שם חברת לב אנרגיה.

כתב אישום חמור הוגש הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי מרכז נגד מייק מיכאלי הרשום כנותן שירותי מטבע. לפי כתב האישום, מיכאלי סייע להלבנת ההון השחור שצבר שירזי מפעילותו במתן הלוואות בריבית קצוצה, תוך הוצאת חשבוניות פיקטיביות על שם חברת לב אנרגיה.

כתב האישום נגד ריקו שירזי הוגש לפני שנה על ידי המחלקה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המיסים. על פי כתב האישום שהוגש נגד שירזי, הוא נהג לתת הלוואות בריבית קצוצה וביצע עבירות מס והלבנת הון על מנת להסוות את מתן ההלוואות ולהתחמק מתשלום מס הכנסה ומע"מ בהיקף של מיליוני שקלים. לטענת רשות המיסים, מיכאלי שיתף פעולה ועשה "יד אחת" עם שירזי, ביודעו כי מדובר בעבריין ידוע ומוכר בעל עבר פלילי.

לטענת התביעה, מייק מיכאלי ניהל עבור שירזי חשבון נסתר, החזיק ועשה פעולות בכספים אשר נרשמו בכזב על שם חברת לב אנרגיה, כאשר בפועל כספים אלה היו שייכים לשירזי. פעולותיו של מייק מיכאלי כללו גם מסירת מידע כוזב לרשות לאיסור הלבנת הון כדי לגרום לדיווח שגוי, במטרה להסוות את העובדה ששירזי הוא הבעלים האמיתי של הכספים בסך כולל של כ-7.5 מיליון שקל. רשות המסים ביקשה לחלט מידי הנאשם את רכושו בסך של כ-2.6 מיליון שקל. החקירה התנהלה על-ידי משרד חקירות מע"מ תל אביב ויחידת יהלום ברשות המסים והיאל"כ במשטרת ישראל. כתב האישום הוגש על ידי עו"ד יעל אריה הלדמן, סגנית מנהלת המחלקה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המסים.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:33
קומיט וכל טופס במתנה