שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש המחוזי: שנת מאסר לגזבר ומזכיר מועצה אזורית שהודה בקבלת שוחד מקבלן

חדשות

ביהמ"ש המחוזי: שנת מאסר לגזבר ומזכיר מועצה אזורית שהודה בקבלת שוחד מקבלן, צילום: צילום: Getty images Israel
ביהמ"ש המחוזי: שנת מאסר לגזבר ומזכיר מועצה אזורית שהודה בקבלת שוחד מקבלן
29/11/2012, עו"ד אנה נודל

השופט דחה את בקשת הסניגור להקל בעונש בשל העיכוב הרב בהגשת כתב האישום: "העומס הרב על הפרקליטות הוא מן המפורסמות. תיק בו אין עצור ואין סכנה לאלימות פיזית יידון תמיד בעדיפות נמוכה"

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר על אשכול לוי, גזבר ומזכיר המועצה האזורית מרחבים, שנת מאסר בפועל, קנס של 20 אלף שקל ותשלום פיצוי בסך 50 אלף שקל. לוי הורשע במסגרת עסקת טיעון בגניבה בידי עובד ציבור וקבלת שוחד. הוא הודה בקבלת שוחד של 20 אלף שקל מהקבלן יואב עזריה, וכן הודה שנתן הוראה לשלם לקבלן 150 אלף שקל תמורת עבודות שלא ביצע.

שירות המבחן המליץ להשית על לוי עונש מאסר שירוצה בדרך של עבודות שירות, לצד מאסר על תנאי.

השופט אלון אינפלד החליט שלא לקבל את עמדת שירות המבחן והטיל על לוי עונש של שנה מאסר בפועל. השופט כתב כי הוא לוקח בחשבון את "המחיר האישי והמשפחתי שאותו נאלץ הנאשם לשלם בעקבות ביצוען של העבירות וההליך המשפטי נגדו. אני ער לשבר העמוק שנפער בחייו של הנאשם שהביא לסיום מפעל חייו ולאובדן הקריירה המקצועית שלו לאחר 35 שנות עבודה קשה במועצה".

השופט ציין בפסק הדין כי מעשיו של הנאשם משקפים כמה היבטים של פגיעה בערכים מוגנים. "ביסוד קיומו ופעולתו של השירות הציבורי עומד אמון הציבור בכך שעובדי הציבור פועלים מתוך הגינות, יושר, ענייניות, שוויון וסבירות. בלא אמון הציבור ברשויות הציבור יעמדו הרשויות ככלי ריק", כתב השופט.  

סנגורו של לוי ביקש להקל בעונשו, בין היתר בשל הזמן הרב שעבר מאז ביצוע העבירות ועד להגשת כתב האישום. העבירות נעברו בשנת 2006-2008 ואילו כתב האישום הוגש רק השנה, למרות שלוי הודה במיוחס לו. לדברים אלה השיב השופט "בנסיבות העניין אני יכול להבין את עמדת הפרקליטות לפיה העיכוב נגרם כתוצאה מהיקפה הגדול של הפרשייה, שכללה מספר רב של מעורבים וחומר חקירה בהיקף נרחב. העומס הרב על פרקליטות המדינה בכלל, ופרקליטות מחוז דרום בפרט, הוא מן המפורסמות. תיק בו אין עצור ואין סכנה לאלימות פיזית או המשך ביצוע העבירות – יידון תמיד בעדיפות נמוכה". 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:169
קומיט וכל טופס במתנה