שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > גננת דתייה שסירבה לעבוד במשפחתון חילוני לא תהיה זכאית לדמי אבטלה

חדשות

גננת דתייה שסירבה לעבוד במשפחתון חילוני לא תהיה זכאית לדמי אבטלה, צילום: צילום: תמר הירדני
גננת דתייה שסירבה לעבוד במשפחתון חילוני לא תהיה זכאית לדמי אבטלה
28/11/2012, ליאור שדמי שפיצר

הגננת, אם לשישה, טענה בין היתר כי אם תצא לעבוד עלויות הטיפול בילדיה הקטנים יהפכו את העבודה ללא רווחית עבורה. ביה"ד לעבודה: "הנימוקים אינם לגיטימיים. שירות התעסוקה פעל כדין"

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב דחה את ערעורה של אם לשישה שחיפשה עבודה כגננת נגד שירות התעסוקה, וקבע כי הסירוב שנרשם לה בעקבות הפנייתה לעבודה נעשה כדין, לאחר שהיא סירבה לעבוד במשפחתון חילוני וטענה כי יציאה לעבודה "אינה רווחית" עבורה.

המערערת טענה כי היא פנתה טלפונית למשפחתון "פרפר" בפתח תקווה כדי לתאם מועד לראיון, אולם לקראת סיום השיחה התברר למעסיקה כי היא דתיה, והובהר לה כי מדובר במקום לא דתי המיועד לציבור הרוסי ולכן היא אינה מתאימה. לכן, טענה התובעת, גם היא מצדה אינה מעוניינת לעבוד במקום כזה.

המערערת צירפה את תמלילי שיחות הטלפון בינה לבין מנהלת המשפחתון, מהם עלה כי היא היתה זו שביקשה להאריך בשיחה, העלתה את עובדת היותה דתיה בכך ששאלה האם במשפחתון מחפשים עובדת ממגזר מסוים, וכן סיפרה כי היא אם לשישה ילדים קטנים וכי יש לה בעיה לעבוד בשעות העבודה הנדרשות.

השופטת אסנת רובוביץ ברכש קבעה כי על פי התנהגותה של המערערת היא לא היתה מעוניינת לקבל את העבודה, ולכן בצדק רשם לה שירות התעסוקה סירוב לקבל עבודה מתאימה, אשר שולל את זכאותה לדמי אבטלה.

בנוסף ציינה השופטת כי המערערת כלל לא טרחה להגיע למשפחתון שאליו הופנתה, וכי אין לראות בשיחת טלפון למקום העבודה הפוטנציאלי כעמידה בחובתה להתייצב במקום העבודה ולעשות מאמץ סביר בתום לב לעבוד.

השופטת רובוביץ ברכש ציינה עוד כי בנימוקי הערר שהגישה המערערת על החלטת שירות התעסוקה היא כתבה כי מאחר שיש לה שישה ילדים, ארבעה מהם קטנים וללא מסגרת לימודית, עלויות הטיפול בילדים בשעות שבהן תצא לעבוד יהיו מאוד גבוהות והעבודה לא תהיה רווחית עבורה. השופטת הדגישה כי בתמצית נימוקי הערר המערערת כלל לא טענה כי במשפחתון סירבו להעסיקה כיוון שהיא דתיה. טענה זו הועלתה רק בשלב מאוחר יותר בדיון, אשר בו ציינה המערערת כי גם מבחינתה, "אני לא רוצה לעבוד במקום בו הצוות מעורב חילונים ודתיים". השופטת קבעה כי נימוק זה אינו יכול להיות נימוק לגיטימי לסירוב בשום צורה שהיא, ולכן דין התביעה להידחות.

 

(על"ח 6081-06-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:134
קומיט וכל טופס במתנה