שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אושרה ייצוגית נגד כמיפל: שיווקה קרם לנשים מניקות ללא אזהרת משרד הבריאות

חדשות

אושרה ייצוגית נגד כמיפל: שיווקה קרם לנשים מניקות ללא אזהרת משרד הבריאות, צילום: צילום: Getty images Israel
אושרה ייצוגית נגד כמיפל: שיווקה קרם לנשים מניקות ללא אזהרת משרד הבריאות
28/11/2012, עו"ד אנה נודל

משרד הבריאות הנחה את החברה לשנות כיתוב על קרם שאותו שיווקה, אך היא המשיכה לשווק את המוצר עם הכיתוב הישן. כמיפל: אין חשש משימוש בתמרוק ולא נגרם נזק המחייב פיצוי

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר תביעה ייצוגית נגד חברת כמיפל, המשווקת ומפיצה תרופות, שעניינה שיווק קרם לנשים מניקות תוך הפרת הנחיות משרד הבריאות.

בתביעה שהוגשה בשנת 2009 טוענות התובעות הייצוגיות, באמצעות עו"ד מיכאל בך, כי משרד הבריאות הורה לחברה לשנות את הכיתוב על אריזת הקרם ולהנחות את האמהות לשטוף היטב את הפטמה לפני ההנקה. זאת, לעומת הכיתוב הקיים על גבי האריזה שלפיו אין צורך לשטוף את הפטמה לפני הנקה. התובעות טוענת שנגרם להן נזק של עוגמת נפש ופגיעה באוטונומיה.

במסגרת התביעה התבקש בית המשפט להורות לכמיפל להשיב את הסכום ששולם עבור המוצר על ידי חברי הקבוצה. לחילופין, מבקשות התובעות לחייב את החברה בתשלום פיצוי לתועלת הציבור. בית המשפט התבקש להורות בכל מקרה על הפסקת שיווק הקרם ללא האזהרה שנקבעה בהנחיות משרד הבריאות.  

במסגרת הדיונים בבקשה לאישור התביעה הייצוגית טענה כמיפל, באמצעות משרד עורכי הדין ראב"ד, מגריזו, בנקל, להב ושות', כי אין חשש משימוש בתמרוק ולכן לא נגרם נזק מהשימוש בו. כמו כן טענה החברה כי כל עוד לא התקבל רישיון חדש הכולל את שינוי הכיתוב היא אינה מחויבת להנחיה החדשה. עוד נטען כי נציגי החברה הבינו שההנחיות החדשות יחולו על משלוחים עתידיים של התמרוק ולא על היחידות שכבר הגיעו לישראל. 

השופט אליהו בכר אישר את ניהול התביעה כייצוגית וציין כי היה על החברה לפעול לפי הנחיות משרד הבריאות לאלתר לגבי המוצרים שהיו במחסניה גם מבלי שנשלח רישיון חדש, וכי יש לראות בהנחיה של משרד הבריאות שינוי ברישיון.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:200
קומיט וכל טופס במתנה