שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ראשי המחוזות דורשים את התפטרות ראש הלשכה בעקבות ההצעה לקצץ בדמי החבר

חדשות

ראשי המחוזות דורשים את התפטרות ראש הלשכה בעקבות ההצעה לקצץ בדמי החבר, צילום: צילום: יח"צ
ראשי המחוזות דורשים את התפטרות ראש הלשכה בעקבות ההצעה לקצץ בדמי החבר
28/11/2012, עו"ד אנה נודל

ראשי המחוזות בלשכה ויו"ר המועצה הארצית הפיצו מכתב גלוי הקורא לעו"ד דורון ברזילי להתפטר בעקבות הצעתו לקצץ משמעותית את תקציב הלשכה ולהפחית 50% מדמי החבר: "מעשה פוליטי, נואש ומיותר"

ראשי המחוזות בלשכת עורכי הדין ויו"ר המועצה הארצית הפיצו מכתב גלוי בו הם מבקשים מראש לשכת עורכי הדין עו"ד דורון ברזילי להתפטר מתפקידו. הקריאה באה בעקבות הצעתו של ברזילי להפחית את דמי החבר.

במכתבם תוקפים ראשי המחוזות את ראש הלשכה וטוענים כי "ראש ארגון שיוצא בצורה כזו נגד הארגון 'מחסל' את הלגיטימציה שלו כעומד בראש הארגון, ואינו יכול להמשיך בתפקידו, ולפיכך אנו קוראים להתפטרותו של ברזילי מראשות לשכת עורכי הדין".

ראשי המחוזות ציינו כי "לפני כמה שבועות הציע ראש הלשכה הצעת תקציב שהוצגה בפני ועדת הכספים ונדונה ארוכות. הצעת ראש הלשכה לא כללה ולו קיצוץ של שקל אחד בתקציב ובדמי חבר". לטענתם, "משהבין ראש הלשכה שסדר העדיפויות בחלוקת התקציב שונה משאיפותיו הפוליטיות, החליט לעשות מעשה פוליטי, נואש ומיותר של הרס ופגיעה בלשכה". על המכתב חתומים יו"ר המועצה הארצית עו"ד צבי פירון, יו"ר מחוז חיפה עו"ד יוסי חכם, יו"ר מחוז ירושלים עו"ד אשר אקסלרד, יו"ר מחוז דרום עו"ד דני אליגון, יו"ר מחוז צפון עו"ד חאלד חוסני זועבי, יו"ר מחוז תל אביב והמרכז עו"ד אפי נוה ויו"ר ועדת הכספים של הלשכה עו"ד משה וינברג.

ברזילי הציע לקצץ באופן משמעותי בתקציב הלשכה ולהפחית בכ-50% בדמי החבר השנתיים. לדבריו, "גם אם ייגבו השנה כ-50% בלבד מדמי החבר הנגבים כיום, פעילויות הלשכה על פי חוק ופעילותה כאיגוד מקצועי חזק לא ייפגעו כלל. מסתבר כי יתר ההכנסות מדמי החבר, המהוות כ-50% מסך דמי החבר, הופנו בעיקר למימון פעילויות תרבות ופנאי, בהן הופעות, הצגות, קוקטיילים וסדנאות שוקולד, אשר רוב עורכי הדין בארץ, מקרב 51,000 חברי הלשכה, לא נטלו בהן חלק".

יישום הצעת התקציב של ראש הלשכה צפוי להפחית את שיעור דמי החבר השנתיים בכ-50% באופן הדרגתי עד 2015. שיעור דמי החבר לשנת 2013יופחת בכ-25%, ובשנתיים העוקבות יופחתו 12.5% בהתאמה בכל שנה.

 

 

כתבות נוספות בנושא:

 

ראש לשכת עורכי הדין יוזם קיצוץ מאסיבי בתקציב הלשכה: דמי החבר יופחתו בכ-50%

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:34
קומיט וכל טופס במתנה