שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > קנס למפעילת כביש 6 על פגיעה בפרטיות: העבירה מידע למפעילת מנהרות הכרמל

חדשות

קנס למפעילת כביש 6 על פגיעה בפרטיות: העבירה מידע למפעילת מנהרות הכרמל, צילום: צילום: תמר הירדני
קנס למפעילת כביש 6 על פגיעה בפרטיות: העבירה מידע למפעילת מנהרות הכרמל
27/11/2012, ליאור שדמי שפיצר

חברת דרך ארץ, הזכיינית המפעילה את כביש 6, תשלם קנס מנהלי של 25 אלף שקל לאחר שהעבירה את פרטיה של מנויה, לרבות דרכי התקשרות ואמצעי תשלום, לחברה-האחות כרמלטון המפעילה את מנהרות הכרמל בחיפה

הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע (רמו"ט) הטילה על חברת דרך ארץ, הזכיינית המפעילה את כביש 6, קנס מנהלי בסך של 25 אלף שקל בגין הפרת חוק הגנת הפרטיות, בכך שהעבירה מידע אודות מנויה של כביש 6 לחברת כרמלטון, מפעילת מנהרות הכרמל בחיפה.

דרך ארץ נבחרה כזכיינית להקמה ולהפעלת כביש 6, ולצורך כך היא מחזיקה במאגר מידע המכיל את פרטי המנויים, לרבות פרטי ההתקשרות שלהם ואמצעי תשלום שבאמצעותם הם מחויבים בגין נסיעה בכביש 6.

 לרמו"ט הוגשה תלונה על ידי מנויה בכביש 6, שכרטיס האשראי שלה חויב על ידי חברת כרמלטון, מפעילת מנהרות הכרמל בחיפה, בלא שנסעה במנהרות הכרמל וללא ידיעתה והסכמתה.

בירור התלונה העלה כי דרך ארץ העבירה לכרמלטון את פרטיה המלאים של המנויה בכביש 6, ואף הביאה לחיובה בפועל על ידי כרמלטון, בגין נסיעות שלא ביצעה במנהרות הכרמל.

עוד התברר במהלך פיקוח רמו"ט, כי במסגרת שיתוף פעולה בין החברות, העבירה דרך ארץ לחברה-האחות כרמלטון מספרי לוחיות רישוי של מנויים בכביש 6.

במקרה שבו מנוי כביש 6 נסע עם רכבו במנהרות הכרמל, היה אמור מוקד לקוחות שפעל במיקור חוץ עבור דרך ארץ ליצור עם המנוי קשר, לברר אם הוא מעוניין להצטרף כמנוי למנהרות הכרמל, ולאחר קבלת הסכמתו להעביר את הפרטים המצויים אודות המנוי במאגר המידע של דרך ארץ לכרמלטון. בפועל, המידע אודות המנויה של כביש 6 הועבר לכרמלטון ללא הסכמתה, והיא אף חויבה בפועל בגין נסיעה שלא ביצעה (חיובים שהיא זוכתה בגינם מיד עם בירור המקרה). דרך ארץ טענה כי המקרה נגרם עקב טעות של ספק שירותי מוקד טלפוני במיקור חוץ.

רשם מאגרי מידע ברמו"ט קבע כי דרך ארץ אחראית כבעל מאגר מידע גם על ספק חיצוני שעושה פעולות במידע, וכי היא הפרה את חוק הגנת הפרטיות בכך שעשתה שימוש בפרטי המתלוננת בניגוד למטרה שלשמה נמסר המידע אודותיה. בגין מקרה זה הוטל על דרך ארץ קנס מנהלי בסך של 25 אלף שקל.

בעקבות המקרה קבע רשם מאגרי מידע כי מספרי לוחיות רישוי מהווים פרט מזהה אשר ניתן להצלבה ולזיהוי בעל הרכב באופן חד ערכי ובקלות, וכי יש להימנע להבא מהעברת מידע אודות לוחיות רישוי של מנויים לגופים אחרים ללא קבלת הסכמה מראש של בעל הרכב.

לדברי עו"ד יורם הכהן, ראש הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע ורשם מאגרי מידע, "מקרה זה מדגיש את הבעייתיות של מיקור חוץ של מידע אישי, ואת חובת בעל מאגר המידע לוודא כי הוראות החוק מקוימות גם על ידי קבלן המבצע עבורו שירות. החובה לעשות שימוש במידע אך ורק למטרה למענה התקבל הוא עקרון יסוד בהגנת הפרטיות, ורמו"ט תוסיף לנקוט בסנקציות כלפי מי שעושה שימוש בלתי חוקי במידע אישי".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:95
קומיט וכל טופס במתנה