שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ראש לשכת עורכי הדין יוזם קיצוץ מאסיבי בתקציב הלשכה: דמי החבר יופחתו בכ-50%

חדשות

ראש לשכת עורכי הדין יוזם קיצוץ מאסיבי בתקציב הלשכה: דמי החבר יופחתו בכ-50%, צילום: צילום: סער יעקב, לע"מ
ראש לשכת עורכי הדין יוזם קיצוץ מאסיבי בתקציב הלשכה: דמי החבר יופחתו בכ-50%
26/11/2012, ליאור שדמי שפיצר

ראש הלשכה עו"ד דורון ברזילי פנה לשר המשפטים ולמבקר המדינה בבקשה לבדוק את ניצול תקציב הלשכה: "התקציב בזבזני, ראוותני וחסר פרופורציות. מיליוני שקלים מדמי החבר מבוזבזים על קוקטיילים וסדנאות שוקולד"

ראש לשכת עורכי הדין עו"ד דורון ברזילי גיבש מתווה לקיצוץ מאסיבי בתקציב הלשכה, ובו הפחתה של כ-50% בדמי החבר השנתיים. הצעת התקציב תוגש בימים הקרובים במסגרת הגשת ההסתייגויות לתקציב הלשכה לשנת 2013.

במקביל, פנה הבוקר עו"ד ברזילי לשר המשפטים פרופ' יעקב נאמן ולמבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, בבקשה לבחון את ניצול תקציבי הלשכה ולפקח עליהם. בפנייתו הצביע ראש הלשכה על שורה של פעילויות שאינן ראויות להיות ממומנות מכספי דמי החבר הנגבים על פי חוק מציבור עורכי הדין.

בחודשים האחרונים הנחה עו"ד ברזילי את הגורמים המקצועיים בלשכה לבחון מחדש את עלויות מימון פעילותה, וכן לבחון מהו שיעור דמי החבר השנתיים הדרושים למימון פעילות הליבה שלה ותפקודה כאיגוד מקצועי חזק. על פי הערכות הגורמים המקצועיים, ההכנסות מדמי החבר השוטפים בשנת 2013 צפויות להסתכם בכ-50 מיליון שקל, בעוד שההוצאות לפעולות החובה והרשות על פי חוק יסתכמו במחצית מסכום זה.

לאור תוצאות הבדיקה, גיבש ראש הלשכה הצעת תקציב המתבססת על גביית דמי חבר שנתיים נמוכים משמעותית מהסכום שנגבה בשנים האחרונות. על פי ההצעה, ההכנסות מדמי החבר ישמשו בעיקר למימון פעילויות הליבה ולמימון פעילות הלשכה כאיגוד מקצועי (בכלל זה השתלמויות מקצועיות), ואילו התשלום עבור יתר פעילות הלשכה, כגון אירועי תרבות, פנאי וסדנאות לא מקצועיות, יהיה וולונטרי על ידי החברים שיבחרו להשתתף בהן.

יישום הצעת התקציב של ראש הלשכה צפוי להפחית את שיעור דמי החבר השנתיים בכ-50% באופן הדרגתי עד 2015. שיעור דמי החבר לשנת 2013 יופחת בכ-25%, ובשנתיים העוקבות יופחתו 12.5% בהתאמה בכל שנה.

עו"ד ברזילי פנה הבוקר גם לחברי הלשכה בהודעה שבה פירט את עיקרי היוזמה ונימק את הצורך בה. "כ-50% מדמי החבר שנגבו הופנו בעיקר למימון פעילויות תרבות ופנאי, בהן הופעות, הצגות, קוקטיילים וסדנאות שוקולד, שרוב עורכי הדין בארץ לא נטלו בהן חלק", כתב במכתב לחברי הלשכה.

עו"ד ברזילי הבהיר כי "הפעילות החברתית והתרבותית של הלשכה חיונית ומבורכת, אולם היא חייבת להיעשות במידתיות, ללא סבסוד מכספי דמי החבר. יישום המתווה ישים קץ לבזבוז כספי ציבור יקרים, יביא לשימוש יעיל, הגון, ראוי וחסכוני, באופן שיחזיר את הרלוונטיות של הלשכה לחבריה".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:145
קומיט וכל טופס במתנה