שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לא עומדים בעומס: מחסור בדיינים עלול להביא לקריסת בתי הדין הרבניים

חדשות

לא עומדים בעומס: מחסור בדיינים עלול להביא לקריסת בתי הדין הרבניים, צילום: צילום: אורי
לא עומדים בעומס: מחסור בדיינים עלול להביא לקריסת בתי הדין הרבניים
26/11/2012, עו"ד אנה נודל

צו ביניים של בג"צ מונע מינוי דיינים חדשים עד להחלטה בעתירה לכלול נשים בוועדה למינוי דיינים. נשיא ביה"ד הרבני: הסבל של הציבור גדול ורב, מפני שההרכבים חסרים במקומות רבים"

בכירים בהנהלת בתי המשפט מזהירים מקריסת בתי הדין הרבניים בשל משבר המינויים של דיינים חדשים. בבית הדין הרבני הגדול לא מונו דיינים מזה למעלה משלוש שנים, ובמקום שבעה דיינים נותרו שני דיינים קבועים ושלושה דיינים זמניים. לבית הדין האזורי לא מונו דיינים חדשים מזה שנה וחצי, אף שבתקופה הזו פרשו כעשרה דיינים.

צו ביניים של בג"צ מונע מהוועדה למינוי דיינים להתכנס עד להחלטה בעתירה שהוגשה על ידי מספר ארגוני נשים. במסגרת העתירה נדרש לכלול נשים בהרכב הוועדה.

הרב הראשי שלמה משה עמאר, נשיא בית הדין הרבני הגדול, כתב במכתב פנימי שהופץ בקרב הדיינים כי "הסבל של הציבור גדול ורב. אלה מחכים לפסק דינם, ואלה מצפים להשלים עניינם וסבלם, ומפני שההרכבים חסרים במקומות רבים יש עינוי דין וסבל מיותר וכולם שואלים ותמהים לאמר: עד מתי. מי ייתן וההדים של הסבל הגדול יגיע לאזניהם של מי שבידם לשים סוף וקץ לגזרה הקשה הזאת".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:5
קומיט וכל טופס במתנה