שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ראש לשכת עוה"ד: הקיצוץ בתקציב יסכל את המו"מ עם העובדים לקראת הסכם קיבוצי

חדשות

ראש לשכת עוה"ד: הקיצוץ בתקציב יסכל את המו"מ עם העובדים לקראת הסכם קיבוצי, צילום: צילום: יח"צ
ראש לשכת עוה"ד: הקיצוץ בתקציב יסכל את המו"מ עם העובדים לקראת הסכם קיבוצי
25/11/2012, ליאור שדמי שפיצר

ההסתדרות הודיעה על סכסוך עבודה בלשכת עורכי הדין, עקב חשש לפיטורי עובדים ולפגיעה חד צדדית בשכרם לנוכח הקיצוץ הרוחבי המוצע בתקציב 2013. עו"ד ברזילי: "הבעתי התנגדות נחרצת לקיצוץ בתקציב כוח האדם"

ראש לשכת עורכי הדין עו"ד דורון ברזילי פנה ביום חמישי לעובדי הלשכה במכתב שבו הביע את התנגדותו לקיצוץ הרוחבי המוצע בתקציב לשכת עורכי הדין לשנת 2013, שאותו יזמו חברי ועדת הכספים של הלשכה. לדבריו, הקיצוץ עלול לסכל שבועות ארוכים של משא ומתן שקיימה הלשכה עם ועד העובדים במטרה להגיע להסכם עבודה קיבוצי.

מכתבו של עו"ד ברזילי לעובדים נשלח על רקע מכתבו של יו"ר הסתדרות העובדים החדשה במחוז תל אביב יפו, גרשון גלמן, אשר הודיע לראש לשכת עורכי הדין על סכסוך עבודה בלשכה. זאת, בין היתר עקב "חשש ממשי לפיטורי עובדים ולפגיעה חד צדדית בשכרם ובתנאי עבודתם לנוכח הצעת התקציב לשנת 2013, המחילה קיצוץ רוחבי בעל השלכות-על, וכל זאת בחוסר תום לב ותוך שמתנהל משא ומתן לחתימת הסכם קיבוצי".

במכתבו לעובדים כתב עו"ד ברזילי כי הוא הנחה את נציגי הלשכה במשא ומתן לפנות לוועדת הכספים ולהורות לה להימנע מלפגוע בתקציב כוח האדם של הלשכה באופן שעלול לסכל אפשרות של משא ומתן קיבוצי רציני עם העובדים.

לדברי ברזילי, המשמעות של קיצוץ רוחבי לרבות קיצוץ בתקציב כוח האדם של הלשכה היא כי גמישות המשא ומתן בכל הנוגע לתביעות השכר של הוועד תהיה מוגבלת ביותר. "מצב זה אינו מקובל עלי כלל ועיקר", כתב ראש הלשכה. "הבעתי התנגדות נחרצת למהלך הזה וראיתי בו כפוגע ישירות בעובדים ובניסיונות הלשכה להידבר עמם בכנות וביעילות כפי שהנחיתי והוריתי".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:127
קומיט וכל טופס במתנה