שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > גאידמק תובע 200 מיליון דולר מקרן צדקה: "הקרן היא פיקציה משפטית שהגנה על כספי"

חדשות

גאידמק תובע 200 מיליון דולר מקרן צדקה: "הקרן היא פיקציה משפטית שהגנה על כספי", צילום: צילום: אבי דרור
גאידמק תובע 200 מיליון דולר מקרן צדקה: "הקרן היא פיקציה משפטית שהגנה על כספי"
21/10/2012, עו"ד אנה נודל

הקרן תבעה בספטמבר מגאידמק סכום של 242 מיליון שקל בטענה שהשקיע את כספיה באג"ח של חברה שהיתה בבעלותו ונמחקה לפני מועד הפירעון. לטענת גאידמק, מדובר בקרן פיקטיבית שהחזיקה עבורו כספים

איש העסקים ארקדי גאידמק הגיש שלשום (ב') תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד קרן הצדקה דורסת. במסגרת התביעה בסכום של 200 מיליון דולר טוען גאידמק שהקרן הינה בעצם פיקציה משפטית אשר החזיקה עבורו כספים. לטענתו, הקרן העבירה לפי דרישתו כספים לצרכיו האישיים והעסקיים בסכומים של למעלה ממיליארד דולר.

במקביל הגיש גאידמק כתב הגנה לתביעה שהגישה נגדו קרן דורסת בחודש ספטמבר. קרן הצדקה תבעה מארקדי גאידמק סכום של 242 מיליון שקל, בטענה שהוא גזל במרמה את כספיה.

בכתב התביעה טענה הקרן שגאידמק ניהל את השקעותיה ברוסיה ומדינות ברית המועצות לשעבר. הכספים הושקעו בשוק המניות הרוסי, כאשר פקודות המכירה והרכישה ניתנו על ידי גאידמק.

לטענת הקרן, בשנת 2006 הציע גאידמק להשקיע באיגרות חוב של חברת מיצ'ים, שהיתה בשליטתו. הקרן השקיעה באיגרות חוב של מיצ'ים יותר מ-44 מיליון דולר והובטחה לה תשואה שנתית של 5.45%. מועד הפירעון של האג"ח עבר בינואר השנה, ולטענת הקרן, עד כה לא נפרע החוב. חברת מיצ'ים נמחקה ודרישותיה של הקרן להחזרת הכספים לא נענו.

בכתב התביעה טוענת דורסת כי "גאידמק נהג ברשלנות, הציג מצגי שווא, ובכלל זאת בדבר הכדאיות שבהשקעה באמצעות איגרת החוב ובכך שזו תיפרע, והפר את חובותיו לרבות כיועץ ומנהל ההשקעות של דורסת תוך ניצול לרעה של מעמדו ותפקידיו והפרת אמונה בו". הקרן המיוצגת בתביעתה על ידי עורכי הדין גד טיכו וירון קוכמן ממשרד כספי ושות', טוענת כי מעשיו של גאידמק הסבו לה נזקים של כ-60 מיליון דולר. 

במהלך השנים האחרונות העבירה קרן דורסת תרומות למוסדות רבים בארץ, בהם בתי החולים איכילוב והמרכז הרפואי הלל יפה בחדרה, מגן דוד אדום, זק"א, יד שרה, אקי"ם ואוניברסיטת תל אביב.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:164
קומיט וכל טופס במתנה