שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לא יוצא צו הרחקה לעובדי ביה"ח נווה יעקב בעקבות פרשת ההתעללות בחוסים

חדשות

לא יוצא צו הרחקה לעובדי ביה"ח נווה יעקב בעקבות פרשת ההתעללות בחוסים, צילום: צילום: Getty images Israel
לא יוצא צו הרחקה לעובדי ביה"ח נווה יעקב בעקבות פרשת ההתעללות בחוסים
18/11/2012, ליאור שדמי שפיצר

המשטרה ביקשה להרחיק את כל עובדי בית החולים הפסיכיאטרי מחשש שישבשו את חקירת פרשת ההזנחה וההתעללות בחוסים. ביהמ"ש: אין להטיל דופי בציבור שלם של עובדים ללא חשד ספציפי לביצוע עבירה

בית משפט השלום בפתח תקווה דחה את בקשת המדינה להוציא צו הרחקה נגד צוות העובדים וההנהלה בבית החולים הפסיכיאטרי נווה יעקב בפתח תקווה, בעקבות חשיפת ההתעללות בחוסים המאושפזים בו.

השופט ד"ר עמי קובו דחה את בקשת המשטרה להורות על הרחקת העובדים מחשש שישבשו את החקירה, וקבע כי מדובר בבקשה גורפת וכללית, המטילה דופי בציבור גדול של עשרות עובדים בבית החולים, אשר נגד רובם לא קיים חשד ספציפי שביצעו עבירה כלשהי.

נציג המשטרה הסתמך בטיעוניו על כך שבמקום היתה הזנחה של החולים והעובדים שראו זאת לא דיווחו על כך. אך לאור עדותו של ראש בריאות הנפש במשרד הבריאות, קבע השופט כי מצב התשתיות וההזנחה במקום, להבדיל מנושא האלימות נגד החוסים, לא היה חריג ביחס למצבם של בתי חולים דומים. לכן, המשטרה אינה יכולה להסתמך על אי הדיווח של העובדים על הזנחה כבסיס לחשד שביצעו עבירה.

"מדובר בציבור עובדים גדול, אשר כוללים רופאים בעלי מוניטין, אחיות, חשבת שכר, צוות אדמיניסטרטיבי ומנהלי, טבחים, עובדי ניקיון ושומר", ציין השופט קובו. "האמירה הכללית לפיה בוצעו עבירות חמורות במקום אינה תחליף להצגת חשד ספציפי קונקרטי כלפי כל עובד בנפרד לפיו הוא עצמו ביצע עבירה. סבורני כי מדובר במושכלות יסוד של מדינה דמוקרטית".

השופט קבע כי אמנם לטענת המשטרה בוצעו פעולות כלשהן שעולות לכדי שיבוש הליכי חקירה על ידי עובדים מסוימים, כגון שיחות טלפון לחוסים, אך היא אינה יכולה להצביע על זהות העובדים שביצעו לכאורה את המעשים. לכן, קבע השופט, לא ניתן לקבוע באופן גורף לגבי ציבור שלם של עובדים כי קיים בעניינם חשש שישבשו את החקירה. "סבורני כי מדובר בבקשה גורפת ובלתי מידתית אשר אין מקומה בהליך פלילי", סיכם השופט קובו.

 

 

(צ"א 7542-11-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:247
קומיט וכל טופס במתנה