שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מפרק חפציבה מבקש לתבוע את משרד רואי החשבון והבנקים שעבדו עם החברה

חדשות

מפרק חפציבה מבקש לתבוע את משרד רואי החשבון והבנקים שעבדו עם החברה, צילום: צילום: istock
מפרק חפציבה מבקש לתבוע את משרד רואי החשבון והבנקים שעבדו עם החברה
15/11/2012, עו"ד אנה נודל

הכנ"ר מבקש לתבוע את משרד רו"ח קוסט-פורר-גבאי את קסירר שלא גילו את מעשי הגניבה של בעלי השליטה בחברה ואת הבנקים לאומי, מזרחי טפחות, דיסקונט והבינלאומי שניהלו את חשבונותיה

כונס הנכסים הרשמי במשרד המשפטים פרופ' דוד האן, המשמש כמפרק חברת חפציבה ג'רוזלם גולד, הגיש היום (ה') בקשה לבית המשפט המחוזי בירושלים להתיר לו להגיש תביעות נגד גורמים שהיו מעורבים לטענתו במחדלי החברה לפני הפירוק.

המפרק מבקש להגיש תביעה לסעד הצהרתי ותביעה כספית נגד הדירקטורים שכיהנו בחפציבה, חברת הביטוח כלל אשר סיפקה ביטוח אחריות מקצועית לדירקטורים, משרד רואי החשבון קוסט-פורר-גבאי את קסירר שנתן שירותי ראיית חשבון לחברה והבנקים לאומי, מזרחי טפחות, דיסקונט והבינלאומי שניהלו את חשבונות הבנק שלה לפני הפירוק. הבקשה הוגשה באמצעות עו"ד יעקב מלצר, ממשרדו של המנהל המיוחד מטעם כונס הנכסים הרשמי עו"ד יצחק מולכו. לפני הגשת התביעה המפרק צריך לקבל את אישור בית המשפט.

בבקשתו טוען המפרק כי מסוף 2006 ועד קריסת חפציבה באוגוסט 2007 הוצאו שלא כדין מחברת ג'רוזלם גולד, שהייתה החברה הציבורית היחידה בקבוצת חפציבה, כ-75 מיליון שקל. בדצמבר 2006 ג'רוזלם גולד גייסה 196 מיליון שקל באמצעות הנפקת מניות ואיגרות חוב. כך שלמעשה הכספים שנגנבו על ידי בעלי השליטה בחברה, בועז יונה ואביו מרדכי יונה ז"ל, היו כספי המשקיעים. הכספים הועברו לחשבונות של חברות אחרות בקבוצה שהיו בבעלות פרטית של בועז ומרדכי יונה. החברות היו בהפסדים גדולים וסבלו מקשיי נזילות ונזקקו לכספים הללו כדי להמשיך לפעול.

לפי בדיקת רואה החשבון מטעם המנהל המיוחד, 4.5 מיליון שקל מתוך הסכום שנמשך מחשבונות ג'רוזלם גולד הועברו לכיסם הפרטי של יונה ואביו. העברות הכספים בוצעו בהוראת בועז יונה ואביו מבלי לקבל על כך את האישורים הנדרשים לפי חוק החברות.

המפרק טוען שהדירקטורים לא ביצעו את תפקידם ולא פיקחו על הנעשה בחברה. לטענתו, הדירקטורים היו צריכים להנהיג מנגנון של בקרה פנימית שהיה מונע מבועז יונה את גניבת הכספים.

בנוסף, המפרק מאשים את משרד רואי החשבון של החברה ברשלנות. לטענתו, רואי החשבון היו צריכים לגלות את מעשי הגניבה במסגרת הביקורת של הדו"חות השנתיים וסקירת הדו"חות הרבעוניים. כנגד הבנקים שביצעו את העברות הכספים בהוראות בעלי השליטה טוען המפרק כי היה עליהם לדעת שמדובר בניגוד עניינים הטעון אישורים נוספים.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:70
קומיט וכל טופס במתנה