שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ארגון העיתונאים עתר לביה"ד לעבודה נגד פיטורי יו"ר ועד העובדים במעריב

חדשות

ארגון העיתונאים עתר לביה"ד לעבודה נגד פיטורי יו"ר ועד העובדים במעריב, צילום: חגי מטר
ארגון העיתונאים עתר לביה"ד לעבודה נגד פיטורי יו"ר ועד העובדים במעריב
14/11/2012, אלכסנדר כץ, אייס

לאחר שכשלו המגעים להחזרתו לעבודה של יו"ר ועד העובדים חגי מטר, הגיש ארגון העיתונאים בקשה לצו מניעה ולפיצוי של 200 אלף שקל: "הפיטורים נועדו להכשיל את התארגנות העובדים"

ההסתדרות וארגון העיתונאים החדש עתרו ביום ב' השבוע לבית הדין לעבודה בתל אביב בבקשה למתן צו מניעה כנגד ההחלטה שלא להעסיק מחדש את חגי מטר, יו"ר ועד עיתונאי מעריב והכתב המוניציפאלי במקומון זמן תל אביב.

מטר פוטר ביום חמישי יחד עם עוד מאות מעובדי העיתון, ומאז קיימו ארגון העיתונאים וועד עובדי מעריב מגעים אינטנסיביים להחזרתו עם אנשים של שלמה בן צבי, המו"ל החדש של העיתון. לאחר שאלו כשלו, הוגשה הבקשה לבית הדין באמצעות עוה"ד מיה פרי אלתרמן ואמיר בשה ממשרד עורכי הדין בני כהן ושות' ושי תקן ממשרד פישר, בכר חן ושות'.

בבקשה לצו מניעה שהוגשה נגד בן צבי נטען כי הימנעותו לקבל את מטר לעבודה במעריב בפורמט החדש שלו, היא על רקע חברותו בוועד עיתונאי מעריב והיותו "הרוח החיה" מאחורי מאבק העובדים. "נראה כי מטרת המשיבה הינה ליצור עובדות מוגמרות בשטח, ולפגוע במנהיג ההתארגנות באופן פרטני, למען יראו שאר העובדים מה יעשה למי שעמד בראש מאבק עובדים - וייראו", נכתב בבקשה.

התובעים טוענים כי אי קבלתו לעבודה של מטר במעריב מהווה הפרה של חוק הסכמים קיבוציים וכן הפרה של הוראות חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה. בין היתר, מבקשים התובעים מבית הדין צו מניעה כנגד פיטוריו של מטר במעריב וכן קביעת דיון דחוף במעמד שני הצדדים. כמו כן, מבקשים התובעים לחייב את המשיבה בתשלום פיצויים ללא הוכחת נזק בסכום של 200 אלף שקל בגין הניסיון שלא לקלוט את מטר לעבודה בשל פעילותו בוועד העובדים.

התובעים טוענים כי מטר פוטר רק בשל היותו יו"ר ועד העיתונאים במעריב וכי לא ניתן כל נימוק אחר לפיטוריו. בבקשה נטען כי מטר הוא עיתונאי מוערך שתפקודו זכה להערכה מהממונים עליו, ורק החודש הוא קיבל לידיו פרס יוקרתי על עבודתו העיתונאית. עוד צוין כי שכרו של מטר משקף את שכרם של עיתונאים רבים ועל כן אין חולק כי לא שיקול כלכלי עמד מאחורי ההחלטה לפטרו. יתרה מכך, הנתבעים מבקשים להעסיק במקום את מטר עיתונאי אחר בחוזה פרילנסר, דבר המצביעה על כך שפיטוריו של מטר נועדו רק כדי להכשיל את העבודה המאורגנת. "המשיבה מבקשת שלא לקלוט את חגי להמשך עבודה אצלה שלא כדין, כדי לפגוע בבטן הרכה של העבודה המאורגנת ולהביא לגוויעתה", נטען בבקשה.

במייל שקיבלו השבוע עובדי מעריב מוועד הפעולה של עיתונאי מעריב, וועדי הפעולה של עובדי המנהלה, ההפצה והדפוס נכתב כי "חשוב להדגיש שהמאבק על העסקתו של חגי אינו פרסונאלי ונובע מתוך הצורך להגן על התארגנות העובדים. פיטורי יו"ר הוועד ומי שמוביל את המאבק, הם בעלי השלכות מרחיקות לכת על זכות ההתארגנות בכלל ועל התארגנויות העובדים בענף העיתונות ובמעריב בפרט. הפירוש הוא שיו"ר הוועד ומי שמוביל מאבק יהיה מעתה והלאה 'מסומן' לפיטורים".

את תגובתם של מעריב ושל חגי מטר לא ניתן היה להשיג.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:176
קומיט וכל טופס במתנה