שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מומחים לדיני תאגידים הגישו בקשה לייצוגית נגד טבע: מסתירה את שכר הבכירים

חדשות

מומחים לדיני תאגידים הגישו בקשה לייצוגית נגד טבע: מסתירה את שכר הבכירים, צילום: צילום: istock
מומחים לדיני תאגידים הגישו בקשה לייצוגית נגד טבע: מסתירה את שכר הבכירים
12/11/2012, עו"ד אנה נודל

פרופ' שרון חנס ופרופ' אהוד קמר מאוניברסיטת תל אביב טוענים כי טבע אינה מפרטת את השכר המשולם לכל אחד מבכיריה, אלא מדווחת על הסכום הכולל בלבד בניגוד לדין הישראלי ולדין האמריקאי 

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה אתמול (א') בקשה לתביעה ייצוגית נגד ענקית התרופות טבע בגין אי-דיווח על גובה שכר הבכירים. התובעים בתיק הם פרופ' שרון חנס ופרופ' אהוד קמר מאוניברסיטת תל אביב, מומחים מוערכים לדיני חברות וממשל תאגידי.

לטענת חנס וקמר, באמצעות עורכי הדין גיל רון ואביעד סרן, משנת 2000 הפסיקה חברת טבע הנסחרת בבורסה בתל אביב ובבורסת נאסד"ק לפרט בדו"חותיה הכספיים את תגמולי השכר של מנהליה הבכירים. באותה השנה החלה טבע להגיש בישראל את הדו"חות האמריקאים שלה, בהתאם לחוק הרישום הכפול, וחדלה מאז לפרט את גובה השכר המועבר לכל אחד מהבכירים והיא מדווחת על הסכום הכולל בלבד.

התובעים טוענים כי הדיווח המאוחד של שכר הבכירים נוגד הן את הדין הישראלי והן את הדין האמריקאי. בעקבות טבע גם חברות דואליות אחרות אימצו שיטת דיווח זו. "התוצאה היא בלתי נתפסת: כל החברות האמריקאיות הציבוריות מפרטות את תגמול בכיריהן על בסיס אישי; כל החברות שנסחרות בישראל מפרטות את תגמול בכיריהן על בסיס אישי. לעומת זאת, טבע והחברות הדואליות הישראליות, שהלכו בעקבותיה, מסתירות פירוט זה", נכתב בכתב התביעה.

התובעים מבקשים לאשר את התביעה כייצוגית ולתת צו שיחייב את טבע לפרט את סך התגמולים שהועברו לבכיריה משנת 2000 על בסיס אישי. 

מחברת טבע נמסר בתגובה: "טבע פעלה ופועלת בהתאם לכל כללי הדיווח החלים עליה כחברה דואלית הנסחרת הן בישראל והן בארצות הברית. אנו לומדים את פרטי הבקשה ונגיב בהתאם".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:57
קומיט וכל טופס במתנה