שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 65% מהמתמחים שנבחנו בנובמבר בבחינת הלשכה בכתב עברו אותה בהצלחה

חדשות

65% מהמתמחים שנבחנו בנובמבר בבחינת הלשכה בכתב עברו אותה בהצלחה, צילום: צילום: יוסי זמיר
65% מהמתמחים שנבחנו בנובמבר בבחינת הלשכה בכתב עברו אותה בהצלחה
11/11/2012, יואב כהן

בוגרי האוניברסיטאות והמרכז הבינתחומי בהרצליה מובילים בשיעור הנבחנים שעברו בהצלחה את הבחינה בפער ניכר ביחס למכללות. לראשונה נבחנו גם 11 עורכי דין זרים, מארה"ב ומצרפת, בנושאי אתיקה מקצועית

65% מהנבחנים שניגשו לבחינת ההתמחות בכתב של לשכת עורכי הדין שהתקיימה ב-1 בנובמבר עברו את הבחינה.

אל 1,904 המתמחים שניגשו לבחינה הצטרפו לראשונה גם 11 עורכי דין זרים, שמונה מארה"ב ושלושה מצרפת, במסגרת תיקון לחוק לשכת עורכי הדין המסדיר את פעולתם של עורכי דין זרים בישראל. עורכי הדין הזרים נבחנו בנושאי אתיקה מקצועית בלבד, והבחינה נערכה במתכונת של שאלות בחירה מרובה. כל 11 עורכי הדין הזרים עברו את הבחינה בהצלחה בציון ממוצע של 75.45.

אחוז העוברים הגבוה ביותר הוא מקרב בוגרי האוניברסיטה העברית עם 95%, בוגרי אוניברסיטת תל אביב עם 93% והמרכז הבינתחומי בהרצליה עם 91%. 90% מבוגרי אוניברסיטת בר אילן שניגשו לבחינה בפעם הראשונה עברו אותה בהצלחה ו-87% מבוגרי אוניברסיטת חיפה. המכללות למשפטים, לעומת זאת, מציגות נתונים מזהירים פחות. המכללה למינהל אומנם מציגה שיעור מרשים של 82% מבוגריה שעברו בהצלחה את הבחינה, אך יתר המכללות מדשדשות מאחור: הקריה האקדמית אונו עם 72% מהבוגרים, מכללת נתניה עם 68%, מכללת שערי משפט עם 62%, מכללת רמת גן עם 61% והמרכז האקדמי כרמל עם 50% בלבד מהבוגרים שעברו בהצלחה את הבחינה.

מספר הנבחנים הגדול ביותר היה מבין בוגרי הקריה האקדמית אונו (312 נבחנים) ומספר הנבחנים הקטן ביותר היה של ישראלים שלמדו משפטים בחו"ל – 12 נבחנים בלבד, מתוכם רק שלושה עברו את הבחינה.

את הציון הממוצע הגבוה ביותר, 79.1, השיגו בוגרי האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת תל אביב. אחריהן נמצאת אוניברסיטת בר אילן עם ציון ממוצע של 78.3.

78% מהנבחנים שניגשו לבחינת הלשכה בכתב בפעם הראשונה עברו אותה בהצלחה, לעומת 23% בלבד מהנבחנים שניגשו בפעם השלישית ומעלה, נתון התומך בעמדת לשכת עורכי הדין להטיל התמחות חוזרת על נכשלים סדרתיים. הציון הממוצע של הנבחנים בפעם השלישית ומעלה עמד על 53.9.

ראש לשכת עורכי הדין עו"ד דורון ברזילי התייחס לנתונים ואמר כי "נושא הצפת המקצוע יעמוד במכרז פעילות הלשכה במהלך השנה הקרובה, שתעמוד בסימן מיגור התופעה. שינוי מתכונת ההתמחות ומתכונת הבחינה הנוכחית הוא צורך קיומי עבור המקצוע והוא ישפר באופן ניכר את איכותם ורמתם של עורכי הדין שבדרך. יש לקדם חקיקה אשר תשמור על רמת מקצוע נאותה של הנכנסים בשערי מקצוע עריכת הדין".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:82
קומיט וכל טופס במתנה