שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ארה"ב: הסדר טיעון עם צבע מספנה שהצית צוללת גרעינית כדי להתחמק מעבודה

חדשות

ארה"ב: הסדר טיעון עם צבע מספנה שהצית צוללת גרעינית כדי להתחמק מעבודה, צילום: צילום:Alan Rowlands
ארה"ב: הסדר טיעון עם צבע מספנה שהצית צוללת גרעינית כדי להתחמק מעבודה
11/11/2012, עו"ד אנה נודל

קייסי ג'ימס פיורי הצית ביוני אחרון צוללת אמריקנית שהייתה בשיפוצים כדי לצאת הביתה מוקדם וגרם נזק של יותר מ-450 מיליון דולר. במסגרת הסדר הטיעון הוא יירצה מאסר של 15-19 שנים

ביוני האחרון פרצה שרפה בצוללות הגרעינית "מיאמי" של חיל הים האמריקאי, שעברה שיפוץ במספנה של חיל הים בעיר קיטרי שבמיין. השריפה השתוללה במדורים הקדמיים של הצוללת וגרמה לנזקים גדולים. שבעה אנשים נפגעו במהלך הכיבוי של השריפה שנמשך כ-12 שעות.

אחד הצבעים במספנה, קייסי ג'ימס פיורי בן ה-24, הודה בהצתה וסיפר שהצית את האש מתוך לחצים נפשיים אישיים. באותה העת הוא נטל כמה תרופות נגד דיכאון, חרדה ונדודי שינה. ביום שבו הצית את הצוללת הוא רצה לצאת הביתה מוקדם בעקבות ריב עם החברה שלו.

במהלך החקירה סיפר פיורי שסבל מחרדה ורצה להתחמק מעבודתו. הוא הודה בשני מקרים של הצתה, ההצתה הראשונה לא גרמה לנזקים ממשיים ונודע עליה רק במהלך החקירה.

התובע תומס דלהנטי הודיע במסיבת עיתונאים שהתקיימה בפורטלנד כי המדינה הגיעה להסדר טיעון עם פיורי. התביעה תבקש מבית המשפט להטיל עליו מאסר של 15-19 שנים. הדין האמריקני קובע כי העונש המרבי בגין עבירת הצתה הינו מאסר עולם.

השיפוץ של הצוללת יעלה לחיל הים האמריקני למעלה מ-450 מיליון דולר, והצוללת צפויה לחזור לפעילות בשנת 2015.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:82
קומיט וכל טופס במתנה