שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הפרקליטות מערערת על זיכויו של אולמרט בפרשות טלנסקי וראשונטורס

חדשות

הפרקליטות מערערת על זיכויו של אולמרט בפרשות טלנסקי וראשונטורס, צילום: צילום: אנטוניו מילנה
הפרקליטות מערערת על זיכויו של אולמרט בפרשות טלנסקי וראשונטורס
08/11/2012, עו"ד אנה נודל

הפרקליטות מבקשת מביהמ"ש העליון להרשיע את אולמרט בעבירות של מרמה והפרת אמונים בפרשת טלנסקי וראשונטורס ולהחמיר את העונש שהוטל עליו בפרשת מרכז ההשקעות

פרקליטות המדינה מערערת על זיכויו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשת טלנסקי ופרשת ראשונטורס. זאת, לצד בקשה להחמיר בעונש שנגזר עליו בגין הרשעה בהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות.

לפני ארבעה חודשים הטיל בית המשפט המחוזי על אולמרט שנת מאסר על תנאי. כתב האישום ייחס לו עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד והעלמת הכנסות במרמה. שולה זקן, מזכירתו לשעבר של אולמרט, הואשמה בפרשות ראשונטורס וטלנסקי בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד ומרמה והפרת אמונים. בית המשפט זיכה את אולמרט מפרשות טלנסקי וראשונטורס, והרשיע אותו בפרשת מרכז ההשקעות, בגין הפרת אמונים.

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט בנוסף להחמיר את העונש שנגזר על שולה זקן. זקן הורשעה בקבלת דבר במרמה בפרשת ראשונטורס ונגזרה עליה שנת מאסר על תנאי.

עניינה של פרשת טלנסקי שנקראה גם פרשת המעטפות, בכספים שהועברו לאהוד אולמרט במהלך כהונתו כראש עיריית ירושלים וכשר התמ"ת על ידי משה טלנסקי. הכספים התקבלו במזומן במעטפות. אולמרט טען בתגובה כי הכספים התקבלו על פי חוק לצורך מימון קמפיין הבחירות בו השתתף.

לפי כתב האישום בפרשת ראשונטורס, אולמרט קיבל מימון כפול ולעיתים גם משולש מגופים וממוסדות ציבוריים וגם מהמדינה למימון טיסותיו במחלקה ראשונה ולהוצאות האירוח שלו במלונות מפוארים. בדרך זו הצטברו לזכותו עודף של 92,164 דולר. לטענת התביעה, עודפי המימון אשר נוהלו במשרד הנסיעות ראשונטורס נועדו לשמש את אולמרט ואת בני משפחתו למימון נסיעותיהם הפרטיות ולשדרוג טיסותיו של אולמרט למחלקה ראשונה

משפטם של אולמרט וזקן התנהל במשך שלוש שנים, ובמהלכו קוימו 157 ישיבות והופיעו 102 עדים. פרוטוקול הדיונים כולל כ-19 אלף עמודים וסיכומי הצדדים השתרעו על פני 4,000 עמודים.

בית המשפט קיבל את טענות התביעה לפיהן טלנסקי העביר לאולמרט סכומי כסף גדולים במזומן אך זיכה אותו מעבירות מרמה והפרת אמונים. בכתב הערעור טוענת הפרקליטות כי "ביסוד הערעור עומדת טעותו המהותית של בית המשפט, לפיה נבחר ציבור – שקיבל לידיו עשרות אלפי דולרים, עיקרם במזומן, מפקיד את כולם או חלקם בקופה סודית הנסתרת מעין כל, יחד עם מאות אלפי דולרים נוספים, אינו מדווח על כך לאיש ומצהיר הצהרות כוזבות וחסרות למבקר המדינה שבהן מושמטת במתכוון החזקת הכספים, ובמקביל מסייע בתוקף מעמדו לעסקיו של מעניק הכספים – אינו עובר עבירה של מרמה והפרת אמונים".

על זיכויו של אולמרט בפרשת ראשונטורס מחמת הספק טוענת הפרקליטות בערעור כי "ההערכה שלפיה אפשר שהמשיב לא היה מודע במשך כארבע שנים למעשי מרמה חוזרים ונשנים, שנעשו עבורו לצורך מימון נסיעותיו, בסכום המגיע למאה אלף דולר, לרבות נסיעות פרטיות רבות שלו ושל משפחתו – אינה מעוררת ספק סביר".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:209
קומיט וכל טופס במתנה