שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תושבי וושינגטון וקולורדו הכריעו במשאל עם – בעד לגליזציה של מריחואנה

חדשות

תושבי וושינגטון וקולורדו הכריעו במשאל עם – בעד לגליזציה של מריחואנה, צילום: סמים
תושבי וושינגטון וקולורדו הכריעו במשאל עם – בעד לגליזציה של מריחואנה
07/11/2012, עו"ד אנה נודל

על פי הצעת החוק, החזקת הסם תותר לכל אדם מעל גיל 21. מושל קולורדו ג'ון היקנפולר העריך כי הדרך לאישור ההצעה עוד ארוכה: "אל תוציאו את הצ'יטוס והחטיפים כל כך מהר"

במקביל לקיום הבחירות לנשיאות ארה"ב התקיים הלילה במדינות וושינגטון וקולורדו משאל עם להתרת שימוש במריחואנה. החוק הפדרלי אוסר ככלל שימוש במריחואנה, אך בחלק מהמדינות מותר להחזיק בסם לשימוש רפואי.

תושבי קולורדו הצביעו בעד הצעה 64 לחוקת המדינה שלפיה אדם מעל גיל 21 יוכל להחזיק מריחואנה ועסקים יורשו לשווק את הסם. ההצעה שאושרה במסגרת משאל עם בוושינגטון מאפשרת לכל אדם מעל גיל 21 להחזיק כמויות קטנות של מריחואנה.

הצעות החוק צפויות לעבור עוד דרך ארוכה עד שיאושרו באופן סופי ויכנסו לתוקף. מקדמי ההצעה מעריכים שהתרת השימוש בסם תגדיל במיליוני דולרים את ההכנסות של הממשל המקומי.

לאחר פרסום תוצאות המשאל אמר מושל קולורדו ג'ון היקנפולר כי הדרך לאישור ההצעה עוד ארוכה: "החוק הפדרלי עדיין אוסר שימוש במריחואנה, אז אל תוציאו את הצ'יטוס והחטיפים כל כך מהר". היקנפולר הדגיש כי בכוונתו לכבד את רצון הבוחרים ולפעול לקידום ההצעה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:31
קומיט וכל טופס במתנה