שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לראשונה: בית משפט הכיר בקשר בין שימוש בטלפונים סלולריים לגידולים במוח

חדשות

לראשונה: בית משפט הכיר בקשר בין שימוש בטלפונים סלולריים לגידולים במוח, צילום: צילום: יוטאקה צוטאנו
לראשונה: בית משפט הכיר בקשר בין שימוש בטלפונים סלולריים לגידולים במוח
06/11/2012, ליאור שדמי שפיצר

איש עסקים איטלקי שדיבר בטלפון הסלולרי במשך שש שעות ביום אובחן כסובל מגידול במוח ונותר משותק בפניו. פסק הדין של ביהמ"ש העליון באיטליה עלול לפתוח את הסכר לתביעות נוספות

טלפונים סלולריים יכולים לגרום לגידולים במוח, כך קבע בית המשפט העליון של איטליה בפסיקה תקדימית, על פי הדיווח של אתר EMRstop.com.

בית המשפט שברומא פסק בתביעתו של איש העסקים אינוסנטה מרקוליני בן השישים, שחלה לאחר שהשתמש בטלפון הסלולרי במסגרת עבודתו במשך חמש עד שש שעות במהלך 12 השנים האחרונות.

מרקוליני התלונן על כאבים בראש ובסנטר ואובחן כסובל מגידול במוח. האונקולוג פרופ' אנג'לו ג'ינו לוויס והנוירוכירורג ד"ר ג'וזפה גראסו, שהעידו מטעמו של מרקוליני בבית המשפט, ציינו כי הקרינה האלקטרומגנטית הנפלטת מטלפונים ניידים ואלחוטיים יכולה לפגוע בתאים ולגרום ליצירת גידולים. "גידולים כתוצאה מקרינה לא יופיעו במשך 15 שנים, ולכן מחקרים שנעשים במשך שלוש עד חמש שנים לא מגלים אותם", אמרו הרופאים.

הגידול של מרקוליני התגלה בעצב הקרוב למקום שבו נגע הטלפון בראשו. הגידול היה אמנם שפיר אך איים להרוג אותו כיוון שהוא התפשט לעורק הראשי, הכלי המרכזי הנושא דם למוח. בעקבות הגידול פניו של מרקוליני נותרו משותקים והוא נוטל מורפיום מדי יום לטיפול בכאב.

לדברי פרופ' לוויס, הפסיקה התקדימית צפויה לפתוח פתח רחב לתביעות ייצוגיות של קורבנות נוספים.

בעקבות פסק הדין אמר מרקוליני כי "פסק הדין הוא משמעותי עבור אנשים רבים. רציתי שהבעיה הזאת תהפוך לעניין ציבורי כיוון שרבים עדיין אינם מודעים לסיכונים, ורציתי שיכירו בקשר שבין מחלתי לבין השימוש בטלפונים אלחוטיים וסלולריים. הורים צריכים לדעת שילדיהם נמצאים בסיכון".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:202
קומיט וכל טופס במתנה