שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש הבריטי גזר על ניק לוין 13 שנות מאסר בשל הונאת פונזי

חדשות

ביהמ"ש הבריטי גזר על ניק לוין 13 שנות מאסר בשל הונאת פונזי, צילום: צילום: istock
ביהמ"ש הבריטי גזר על ניק לוין 13 שנות מאסר בשל הונאת פונזי
06/11/2012, עו"ד אנה נודל

איש העסקים היהודי, שהונה בין היתר את יגאל אהובי, הודה בביצוע הונאת פונזי בהיקף של 32 מיליון ליש"ט. במהלך המשפט נחשף אורח החיים הראוותני שניהל, שכלל מטוסים פרטיים ובתי נופש

בית המשפט בבריטניה גזר 13 שנות מאסר על איש העסקים היהודי ניק לוין שהודה בביצוע הונאת פונזי בהיקף של 32 מיליון לירות שטרלינג (כ-52 מיליון דולר).

לוין עבד בבית השקעות בלונדון כמומחה לשוקי מניות ונגזרים ובנה לעצמו דימוי של מנהל השקעות מצליח. בין היתר עבד לוין עם אחת ממנהלי ההשקעות הנחשבים בבריטניה, ניקולה הורליק, שזכתה לכינוי "סופרוומן בריטית".

לוין היה מעורב בחיי החברה של יהודי צפון לונדון והיה מגיע באופן קבוע לאירועי הצדקה. במהלך אירועים אלה נהג לספר על הצלחותיו בהשקעות והבטיח למשקיעים פוטנציאליים טיפול מועדף. הוא נהג לציין שיש בידיו מידע פנים לגבי הנפקות קרובות.

בין המשקיעים שהפקידו את כספם אצלו היה איש העסקים הישראלי יגאל אהובי אשר השקיע אצלו 14.9 מיליון ליש"ט. לוין היה אמור לרכוש באמצעות הכספים שקיבל מאהובי מניות בחברת DGRE, חברה-בת של דלק נדל"ן שהונפקה בלונדון.

במהלך המשפט שנמשך ארבע שנים נחשף אורח החיים הראוותני שניהל לוין. לוין רכש מטוסים פרטיים, יצירות אמנות ובתי נופש, בהם וילה בהרצליה שאותה רכש תמורת 5 מיליון ליש"ט.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:147
קומיט וכל טופס במתנה