שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש: העברת מידע לעיתונאית על תלונה במשטרה מהווה פרסום לשון הרע

חדשות

ביהמ"ש: העברת מידע לעיתונאית על תלונה במשטרה מהווה פרסום לשון הרע, צילום: צילום: אתר הרשות השופטת
ביהמ"ש: העברת מידע לעיתונאית על תלונה במשטרה מהווה פרסום לשון הרע
06/11/2012, עו"ד עינת מוראידי

בתו של ראש עיריית מעלות תרשיחא הגישה תביעת דיבה נגד יריביו הפוליטיים של אביה לאחר שאלה התלוננו במשטרה על כך שהיא שרטה את רכבם ודאגו לפרסום המידע בעיתון המקומי

בית משפט השלום בחיפה קיבל תביעת לשון הרע שהגישה בתו של ראש עיריית מעלות-תרשיחא אביטל בורשטיין-בוחבוט נגד יריבו הפוליטי של אביה, בשל אחריותו לפרסום כתבה המציינת כי הוא הגיש נגדה תלונה במשטרה.

בורשטיין-בוחבוט, בתו של שלמה בוחבוט, הגישה תביעת דיבה נגד שני יריבים פוליטיים של אביה, יאיר רובין וליאור לסרי, לאחר שאלו הגישו נגדה תלונה במשטרה בטענה שהיא שרטה את רכבם, ואף דאגו כי מידע זה יתפרסם בעיתון המקומי "כל הצפון". התובעת גילתה על קיומן של התלונות לאחר שהכתבת שפרסמה את הידיעה פנתה אליה לצורך קבלת תגובתה.

לטענת בורשטיין, התלונות שהוגשו היו תלונות שווא שכל מטרתן היתה לפגוע באביה דרכה ולהכפיש את שמה הטוב, ולראייה, התיק נגדה במשטרה נסגר מחוסר אשמה.  

רובין ולסרי טענו כי הגשת תלונה במשטרה אינה מהווה פרסום לשון הרע, וכי עומדות להם ההגנות אמת בפרסום ותום לב, מאחר שלמכוניותיהם אכן נגרם נזק. לבסוף טענו הנתבעים כי לא הוכח כל נזק לשמה הטוב של בורשטיין שכן אין לה שם טוב.

בית המשפט קבע כי בהגשת התלונה למשטרה אין משום לשון הרע, שכן הנתבעים חשדו בכנות כי בורשטיין או מי מבני ביתה, הגרים בשכנות לליאור לסרי, הם אלו ששרטו את מכוניתם.

לעומת זאת, נקבע כי הפרסום בעיתון בטרם הסתיימה החקירה המשטרתית מהווה לשון הרע. השופטת חנה לפין קבעה כי לסרי הוא זה שהביא לידיעת הכתבת את החשדות נגד בורשטיין ואת דבר הגשת התלונה במשטרה נגדה, בעוד שלרובין לא היה קשר כלשהו לפרסום הכתבה ולכן התביעה נגדו נדחתה.

השופטת לפין קבעה כי הגנת אמת בפרסום תחול רק אם היה בפרסום עניין ציבורי. במקרה זה התנאי לא התקיים כיוון שהתובעת עצמה, בניגוד לאביה, אינה נבחרת ציבור.

אף שבורשטיין לא הוכיחה פגיעה כלשהי בשמה הטוב, היא זכאית על פי החוק לפיצוי ללא הוכחת נזק. בית המשפט קבע כי היה מקום להגיש תביעה במקרה זה גם נגד העיתון שפרסם את הידיעה, אולם מאחר שתביעה כזו לא הוגשה, יש בכך כדי להפחית מסכום הפיצוי שבו חויב לסרי, שהועמד על 7,500 שקל.

 

(ת"א 2247/07)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:78
קומיט וכל טופס במתנה