שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הכנסת אישרה את חוק הרווחים הכלואים

חדשות

הכנסת אישרה את חוק הרווחים הכלואים, צילום: צילום: istock
הכנסת אישרה את חוק הרווחים הכלואים
06/11/2012, עו"ד אנה נודל

החברות הגדולות שצברו "רווחים כלואים" בהיקף של כ-120 מיליארד שקל יוכלו לשלם עליהם מס חברות מופחת בתנאי שישקיעו מחצית מהרווחים במיזמים בישראל במשך שנה

מליאת הכנסת אישרה אתמול (ב') בקריאה שנייה ושלישית את חוק הרווחים הכלואים אותו קידם שר האוצר יובל שטייניץ. בהתאם לחוק החדש, חברות יוכלו לשלם על הרווחים הכלואים מס חברות מופחת בתנאי שישקיעו מחצית מהרווחים במיזמים בישראל במשך שנה.

מדובר בהוראת שעה התקפה לשנה שמטרתה לעודד את החברות לשחרר את הרווחים הכלואים. החוק קובע נוסחה לפיה ככל שהחברה תשחרר שיעור גדול יותר מהכספים כך תגדל הטבת המס, אך בכל אופן שיעור המס לא יפחת מ-6%.

חוק עידוד השקעות הון הישן, שבוטל בשנת 2009, קבע כי חברות לא ישלמו מס על רווחים שיישארו בישראל ולא יחולקו כדיבידנד לבעלי המניות. בעקבות זאת חברות רבות הפקידו את רווחיהן בבנקים כדי לא לשלם עליהם מס. כנגד הפיקדונות הללו החברות נטלו הלוואות שבאמצעותן הן השקיעו בהרחבת פעילותן בארץ ובחו"ל.

לפי ההערכה של רשות המסים היקף הרווחים הכלואים מגיע לכ-120 מיליארד שקל, אשר רובם מוחזקים בידי חברות גדולות כמו טבע, אינטל, אמדוקס ומוטורולה.

חוק עידוד השקעות הון שונה אך הרווחים הכלואים עדיין שוכבים בחשבונות החברות בבנקים. המדינה פתחה בהליכים משפטיים מול החברות כדי לגבות מס מהכספים הללו, אלא שעד כה לא הושגה הכרעה בעניין. לפי הערכת האוצר, גביית מס החברות מהרווחים הכלואים יכניס לקופת המדינה כ-3 מיליארד שקל.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:249
קומיט וכל טופס במתנה