שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שנת מאסר בפועל בגין עבירות מס למפיק שהביא את פול מקרטני לישראל

חדשות

שנת מאסר בפועל בגין עבירות מס למפיק שהביא את פול מקרטני לישראל, צילום: צילום: Fiona
שנת מאסר בפועל בגין עבירות מס למפיק שהביא את פול מקרטני לישראל
05/11/2012, עו"ד אנה נודל

דוד ז'רז'בסקי, שהפיק את המופע של פול מקרטני בארץ לפני כארבע שנים, לא דיווח על חשבוניות של 17 מיליון שקל ונמנע מתשלום מע"מ של 2.6 מיליון שקל

בית משפט השלום בתל אביב גזר שנת מאסר בפועל על דוד ז'רז'בסקי, שהורשע בעבירות מע"מ.

ז'רז'בסקי הוא המנהל והבעלים של חברת ז'רז'בסקי ניהול ויזמות, העוסקת בהפקת מופעים מוזיקליים והפיקה את המופע של פול מקרטני בארץ בספטמבר 2009.

ז'רז'בסקי הודה והורשע בעבירה של הוצאת חשבונית בסכום של כ-17 מיליון שקל בגין המופע של פול מקרטני ואי דיווח על המע"מ הנובע ממנה בסך של 2.6 מיליון שקל.

השופטת דניאלה שריזלי כתבה בגזר הדין כי "העובדות הכרוכות בתיק זה ובהסתבכותם של הנאשמים בהחלט יוצאות דופן, שהרי לא דומה עוצמת הפגיעה באינטרסים מוגנים אותה גרמו מעשים שיטתיים, מעשי הונאה וכזב בוטים ומתוכננים, שנמשכו מספר שנים, לעוצמת הפגיעה שגרמה מעידה אחת ויחידה שמעדו הנאשמים שלפניי". עם זאת ציינה השופטת כי במבחן התוצאה, "לא ניתן להתעלם מסכום המס העצום שגרעו הנאשמים מהאוצר, סכום שעשו בו כבתוך שלהם".  לצד עונש של שנת מאסר בפועל ומאסר על תנאי, הטיל בית המשפט על ז'רז'בסקי קנס בסך 100 אלף שקל.

 

(ת"פ 29453-12-09)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:68
קומיט וכל טופס במתנה