שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > "מנקים שולחן" בכנסת: לאחר שנים של מאבקים יאושר היום חוק הארכת שעון הקיץ

חדשות

"מנקים שולחן" בכנסת: לאחר שנים של מאבקים יאושר היום חוק הארכת שעון הקיץ, צילום: צילום: רון פז
"מנקים שולחן" בכנסת: לאחר שנים של מאבקים יאושר היום חוק הארכת שעון הקיץ
05/11/2012, עו"ד אנה נודל

המעבר לשעון החורף יתבצע לאחר ה-1 באוקטובר ללא תלות בלוח השנה העברי. בלחץ ראש הממשלה, קודמה הצעת החוק גם לאחר ההחלטה על פיזור הכנסת כדי שהעניין לא יידחה לכנסת הבאה

הכנסת תאשר היום בקריאה שנייה ושלישית את חוק הארכת שעון הקיץ, כך שהמעבר לשעון החורף יתבצע לאחר ה-1 באוקטובר ללא תלות בלוח השנה העברי. החוק החדש מאריך את מספר הימים בהם מונהג שעון הקיץ מ-182 ימים בממוצע ל-193 ימים בממוצע.

שעון הקיץ יחל ביום שישי שלפני יום א' האחרון בחודש מרץ בשעה 02:00 עד יום א' הראשון שלאחר 1 באוקטובר בשעה 02:00. אם יום תחילת שעון החורף יחול בראש השנה שעון הקיץ יוארך עד אחרי החג.

ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית בוועדת הפנים של הכנסת בשבוע שעבר, והיא מבוססת על המלצת ועדה מקצועית שמינה שר הפנים אלי ישי בתחילת 2011. ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה ליו"ר הקואליציה זאב אלקין לפני כחודש לקדם את הצעת החוק. גם לאחר ההחלטה לפזר את הכנסת הורה נתניהו לקדם את הצעת החוק, כדי שהעניין לא ידחה לכנסת הבאה.

ישראל עברה השנה לשעון החורף ב-23 בספטמבר, כחודש לפני שאר העולם, והעניין עורר ביקורת ציבורית. הארכת שעון הקיץ מגדילה את החיסכון באנרגיה וחוסכת כספים רבים למשק.

חברי הכנסת ניצן הורוביץ, רונית תירוש ודליה איציק הגישו הצעות חוק פרטיות להארכת שעון הקיץ עד תחילת נובמבר, והנוסחה שנקבעה הינה מעין פשרה בין הצעה זו לנוסחה הקודמת.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:31
קומיט וכל טופס במתנה