שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > רשות ני"ע בארה"ב דורשת הסברים מגרופון

חדשות

רשות ני"ע בארה"ב דורשת הסברים מגרופון, צילום: צילום: istock
רשות ני"ע בארה"ב דורשת הסברים מגרופון
04/11/2012, עו"ד אנה נודל

החברה שאיבדה עשרות אחוזים משוויה לאחרונה רשמה הכנסות לא סופיות מקופונים כרווחים. גרופון טוענת שהכשלים נעשו בתום לב וכי היא כבר פעלה לתיקון העיוות

רשות ניירות ערך בארה"ב (SEC) דורשת הסברים על הדו"חות הכספיים של גרופון, ששינתה את דו"חותיה ל-2011 בעיקר בשל רישום בעייתי של עסקאות "החזר" . החברה רשמה הכנסות מקופונים מסוג זה למרות שחלק גדול מהסכומים האלה זוכו בהמשך, וכך למעשה הדו"חות לא שיקפו את הכנסות החברה בפועל.

גרופון הודיעה שהיא עלתה על הכשלים שנעשו בתום לב והגיבה מיד בהחלפת הרכב חברי הדירקטוריון וחיזוקו באנשי מקצוע מתחום החשבונאות, כדוגמת סגן יו"ר פירמת החשבונאות הבינלאומית דלויט וסמנכ"ל הכספים של אמריקן אקספרס.

אם בדיקת רשות ני"ע האמריקאית תעלה שהדיווח לא נעשה בתום לב, גרופון עלולה להיקנס בסכום משמעותי, בנוסף לאחריות האישית שעלולים לשאת בה בעלי התפקידים בחברה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:247
קומיט וכל טופס במתנה