שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > וורקוהוליק או עבריין מועד? עורך הדין נעצר עד תום ההליכים כדי להרחיקו מהמשרד

חדשות

וורקוהוליק או עבריין מועד? עורך הדין נעצר עד תום ההליכים כדי להרחיקו מהמשרד, צילום: צילום: Getty images Israel
וורקוהוליק או עבריין מועד? עורך הדין נעצר עד תום ההליכים כדי להרחיקו מהמשרד
01/11/2012, ליאור שדמי שפיצר

עו"ד מוחסן חוסאם, המואשם בעבירות הלבנת הון וגניבה בידי מורשה במסגרת עבודתו כעורך דין, נשלח למעצר בית אך הפר אותו בשיטתיות ובתחכום כדי להגיע שוב ושוב למשרדו ולהמשיך לייצג לקוחות

בית המשפט המחוזי בחיפה הורה על מעצרו עד תום ההליכים של עו"ד מוחסן חוסאם, המואשם בעבירות זיוף ומרמה, הלבנת הון, גניבה בידי מורשה ועבירות מס, שבוצעו נגד לקוחותיו במסגרת עבודתו כעורך דין.

ביוני 2012 קבע בית המשפטי כי ניתן לשקול את שחרורו של חוסאם לחלופת מעצר, לאור העובדה שעיקר המסוכנות הנשקפת ממנו היא האפשרות שיפעל כעורך דין. חלופת המעצר כללה בין היתר את הרחקתו מחדרה, שם ממוקם משרדו, איסור על מפגש עם עדים וכו'.

חוסאם נשלח למעצר בית מלא בכפר ג'ת עם פיקוח אלקטרוני לאחר שהפקיד בטוחות של 150 אלף שקל במזומן ונרשמו עיקולים ושעבודים על נכסי מקרקעין שבבעלותו בסכום של מאות אלפי שקלים. הותר לו לצאת מהבית למשך שעתיים ביום לצורך התאווררות אך נאסר עליו להגיע לחדרה או ליצור קשר עם עדי התביעה.

מהראיות שנאספו עלה כי חוסאם הפר באופן בוטה את תנאי מעצרו. הוא המשיך לפעול כעורך דין כשהוא מייצג את אחיו בהליכים פלילים, מופיע בבית המשפט ומקיים פגישות עם לקוחות במשרדו ועם מערך התביעות המשטרתי. כך, למשל, ביקש חוסאם מרופאת שיניים הצעה לטיפול בשיניו ולאחר מכן פנה לפרקליטות והגיש בקשות לבית המשפט לקבלת היתר לצורך טיפולי שיניים בהתאם להצעה זו, אך במועדים אלה הופיע בבית המשפט בחדרה וייצג לקוחות. בנוסף ביקש לאפשר לו להגיע למשרדו של עורך דינו לישיבות ארוכות לצורך הכנת הדיון בעניינו, אך בפועל הגיע לשם לפרק זמן קצר ואחר כך המשיך לחדרה לטיפול בלקוחותיו.

השופט רון שפירא קבע כי במקרה זה הפרת תנאי השחרור שקבע בית המשפט היא חריגה בנסיבותיה. "אין מדובר בהפרה חד פעמית של תנאי השחרור בהיסח הדעת", כתב השופט. "הראיות מצביעות על סדרת הפרות של תנאי שחרור שלוו בתכנון מוקדם, יצירת מצג בדרך של הגשת בקשות מרמה לפרקליטות ולבית המשפט לצרכים רפואיים או לצורכי ניהול הגנתו, וניצול ההיתר שניתן לו לביצוע פעולות שנאסרו עליו במפורש על ידי בית המשפט במסגרת תנאי השחרור ממעצר".

השופט ציין כי בית המשפט ראה בעיסוקו כעורך דין ובהגעתו למשרדו שבחדרה את מוקד המסוכנות של חוסאם כלפי הציבור, והוא הוכיח במעשיו כי אין להסתפק בחלופת מעצר.

חוסאם נעצר עד תום ההליכים ומהפיקדון שהפקיד בקופת בית המשפט חולט סכום של 75 אלף שקל. בית המשפט יקבע אם לחלט את יתרת הבטוחות לאחר שתושלם החקירה בעניין הפרות תנאי השחרור.

 

 

(מ"ת 31976-06-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:130
קומיט וכל טופס במתנה