שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שר המשפטים יעקב נאמן: "ללא שריון בחקיקה, נושא חוקי היסוד הוא שטח הפקר"

חדשות

שר המשפטים יעקב נאמן: "ללא שריון בחקיקה, נושא חוקי היסוד הוא שטח הפקר", צילום: צילום: אורן שלו
שר המשפטים יעקב נאמן: "ללא שריון בחקיקה, נושא חוקי היסוד הוא שטח הפקר"
01/11/2012, עו"ד אנה נודל

באירוע השקת הכרך האחרון של כתב העת משפט ועסקים במרכז הבינתחומי התייחס פרופ' נאמן לכישלון הסדרת תחום החקיקה בישראל: "הכנסת יכולה היום לבטל את חוקי היסוד ברוב של 2 נגד 1"

"היום יכולה הכנסת ברוב של 2 נגד 1 לבטל את כל חוקי היסוד החשובים, מאחר שאין להם שריון. עד היום הנושא הזה הוא שטח הפקר שלא קבעו בו את הכללים של עיגון חוקי היסוד בחקיקה". כך אמר שר המשפטים פרופ' יעקב נאמן בערב השקת הכרך הי"ד: "משפט ואדם - בסימן גבורות לפרופ' אמנון רובינשטיין" של כתב העת "משפט ועסקים" של בית ספר רדזינר למשפטים במרכז הבינתחומי הרצליה.

השר נאמן התייחס למאמרים בכרך המציינים עשרים שנה לחוקי היסוד, בהם מאמרו של פרופ' רובינשטיין המתאר את הקושי במלאכת חקיקת חוקי היסוד. "כשר המשפטים, ראיתי בתפקידי שליחות. עמלתי לשחזר ולהחיות את מפעל חוקי היסוד, באמצעות הניסיון להביא לדיון ציבורי את הצעת חוק יסוד החקיקה. כאן יש כשל ברור, שבע פעמים ניסו להעביר את חוק יסוד החקיקה – הצעת חוק המיועדת להסדיר את תחום החקיקה בישראל – ועד היום הכנסת לא הצליחה להעביר חוק כזה", אמר השר נאמן.

לדברי נאמן, "קיוויתי להסדיר את חוק יסוד החקיקה במושב החורף ולעורר דיון ציבורי, אך ההחלטה על התפזרות הכנסת והיציאה לבחירות תעכב דבר זה".

באירוע השתתפו נשיא המרכז הבינתחומי פרופ' אוריאל רייכמן, פרופ' רפי מלניק, משנה לנשיא לעניינים אקדמיים בבינתחומי; פרופ' שרון רבין-מרגליות, דיקן בית ספר רדזינר למשפטים.  במהלך האירוע נשאו דברים גם שר המשפטים לשעבר פרופ' דניאל פרידמן ופרופ' אמנון רובינשטיין, חתן פרס ישראל לחקר המשפט ושר החינוך לשעבר.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:46
קומיט וכל טופס במתנה