שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בקשה לייצוגית בשם מחזיקי "מפתח דיסקונט": האותיות הקטנות קטנות מדי

חדשות

בקשה לייצוגית בשם מחזיקי "מפתח דיסקונט": האותיות הקטנות קטנות מדי, צילום: אתר מפתח דיסקונט
בקשה לייצוגית בשם מחזיקי "מפתח דיסקונט": האותיות הקטנות קטנות מדי
31/10/2012, ליאור שדמי שפיצר

לטענת התובע, הבנק נוקט בשיטת "מצליח" כשהוא מפרט את הסייגים להטבות המוצעות למחזיקי כרטיס האשראי באותיות זעירות הקטנות מהנדרש בחוק, באופן המקשה על הבנתם

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה תביעה ייצוגית בסכום של 50 מיליון שקל בשם מחזיקי כרטיס האשראי "מפתח דיסקונט", בטענה כי האותיות הקטנות בפרסומים אודות ההנחות המוקנות לבעלי הכרטיס קטנות מדרישות החוק,

תקנות הגנת הצרכן מחייבות כי גודלן של אותיות בתנאי הכלול במודעת פרסומת לא יקטן מ-30% מגודל האותיות הגדולות ביותר במודעה, אך בכל מקרה לא יפחת מ-2 מילימטרים. לטענת התובע, בנק דיסקונט אינו מקיים את ההוראות הנ"ל, שנועדו למנוע את הטעיית הצרכן.

התובע, רוני רכניץ שיוצג על ידי עו"ד יוחי גבע, טען כי מחזיקי כרטיס האשראי מפתח דיסקונט טרחו לרכוש דווקא באמצעותו מוצרים בבתי עסק וחברות במטרה לקבל את ההטבות שהובטחו להם בפרסומים. לו היו יודעים מראש כי אינם זכאים להטבה בצורה מלאה אלא בכפוף לסייגים הנקובים באותיות קטנות מהנדרש, סביר  להניח שהיו פונים לחברות מתחרות או משתמשים בכרטיס אשראי אחר.

לטענת רכניץ, הבנק פועל בשיטת "מצליח" תוך ניצול העובדה כי הצרכנים שנענו לקמפיין האדיר של מפתח דיסקונט בתקשורת, ואשר כלל אינם מודעים לסייגים המופיעים במודעות, לא יטרחו להגיש תביעה אישית בסכומים של עשרות עד מאות בודדות של שקלים.

רכניץ התעניין בהנחה של 25 אגורות לליטר שהוצעה למחזיקי מפתח דיסקונט בתחנות הדלק סונול, אך נדהם לגלות שההנחה ניתנה מהמחיר המלא, בעוד שמי שבחר בתדלוק בשירות עצמי לא נהנה ממנה. לטענתו, הוא גילה לאכזבתו כי התנאי המסייג את ההטבה אכן מופיע בתחתית מודעות הפרסומות, אך באותיות זעירות הניתנות לקריאה רק במאמץ רב.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:18
קומיט וכל טופס במתנה