שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פסק הלכה: אנשי עסקים לא יוכלו לקבל עצת רב שמעורב אישית בעסקה

חדשות

פסק הלכה: אנשי עסקים לא יוכלו לקבל עצת רב שמעורב אישית בעסקה, צילום: ישיבה
פסק הלכה: אנשי עסקים לא יוכלו לקבל עצת רב שמעורב אישית בעסקה
31/10/2012, עו"ד אנה נודל

הרב שלמה אישון ממכון כת"ר לכלכלה על פי התורה: "כאשר אדם, גדול ככל שיהיה, עשוי לקבל טובת הנאה אישית מהכרעתו ההלכתית, שיקול דעתו עשוי להשתבש גם שלא במתכוון "

אנשי עסקים רבים מתייעצים עם רבנים על עסקאות כלכליות ולעתים אף משכנעים את אחד הצדדים להיכנס לאותה עסקה. מכון כת"ר לכלכלה על פי התורה הוציא הבוקר (ד') פסק הלכה שבחן אם מעורבות כזו היא ראויה.

הרב שלמה אישון, ראש מכון כת"ר, התייחס בעניין זה לשאלות הלכתיות מובהקות, כאשר על הרב מוטלת החובה להדריך את איש העסקים באופן שיבטיח שעסקיו יתנהלו בהתאם להלכה. "הדבר מותנה בכך שהרב אינו מעורב באופן אישי בעסקאות ואין לו מהן טובת הנאה", אומר הרב אישון. אם יש לרב טובת הנאה מאותן עסקאות הרי שעלול לאבד על ידי כך את שיקול דעתו ואת היכולת להכריע.

"אמנם אין מדובר כאן בדין תורה בין שני צדדים ועל כן לא חל כאן איסור קבלת שוחד, אך מכל מקום מאיסור קבלת שוחד אנו לומדים כי כאשר אדם, גדול ככל שיהיה, עשוי לקבל טובת הנאה אישית מהכרעתו ההלכתית, שיקול דעתו עשוי להשתבש אף שלא במתכוון, וגם אם הוא עצמו בטוח שהאובייקטיביות שלו מוחלטת עליו להרחיק עצמו חשד ולזות שפתיים", סיכם הרב.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:180
קומיט וכל טופס במתנה