שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שלוש שנים אחרי שהודח מתפקיד יו"ר בנק הפועלים מוגש נגד דנקנר כתב אישום

חדשות

שלוש שנים אחרי שהודח מתפקיד יו"ר בנק הפועלים מוגש נגד דנקנר כתב אישום, צילום: צילום: בוצ'צ'ו
שלוש שנים אחרי שהודח מתפקיד יו"ר בנק הפועלים מוגש נגד דנקנר כתב אישום
29/10/2012, עו"ד אנה נודל

כתב האישום מייחס לדני דנקנר עבירות של מרמה והפרת אמונים. דנקנר נמנע מלחשוף את קשריו העסקיים עם רפי ברבר והליט צ'נגלולו ולקח חלק בישיבות דירקטוריון שבהן הוחלט להעביר כספים לחברות שבבעלותם

לפני כשלוש שנים הפתיע נגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר בהתעקשותו שדני דנקנר, יו"ר בנק הפועלים דאז, יעזוב את התפקיד. בין בנק ישראל לבעלי המניות של בנק הפועלים היה דין ודברים קשה שרק מקצתו פורסם. אתמול (א') נודע שהמחלקה הכלכלית של הפרקליטות החליטה להגיש כתב אישום נגד דנקנר על שורה של עבירות שביצע לכאורה בעת כהונתו כיו"ר הבנק.

כתב האישום מייחס לדני דנקנר עבירות של דיווח שקר, הצהרות כוזבות, מרמה, ביצוע פעולות ברכוש אסור והלבנת הון, וכן מפרט כמה מקרים שבהם פעל דנקנר בניגוד עניינים.

לפי האישום הראשון דנקנר פעל בניגוד עניינים בפרשת רכישת הבנק הטורקי פוזיטיף. במסגרת עסקת הרכישה קבוצת RP של איש העסקים רפי ברבר קיבלה מבנק הפועלים פיצוי של 25 מיליון דולר. בתקופה בה נוהל משא ומתן לרכישת הבנק, דנקנר – שהיה אז יו"ר בנק הפועלים – ניהל עם ברבר קשרים עסקיים אחרים. שניהם החזיקו במניות של חברת אלרן השקעות, אשר ב-2007 נכנסה לקשיים פיננסיים בעקבות הפסדים כבדים, וב-2008 הגיעו חובותיה לכ-187 מיליון שקל והיא פרסמה אזהרת "עסק חי".

הפרקליטות טוענת כי לברבר הייתה תרומה כלכלית מהותית לעסקיה של אלרן השקעות כמי שיצר קשר עסקי בינה לבין משקיעים אחרים. במהלך השנים 2005-2008 דנקנר ו-RP של ברבר היו שותפים בחברת טלוויזיה ברומניה ובהקמת חברת הנדל"ן אטלס שהונפקה ב-2006 בבורסה בלונדון. לפי כתב האישום, דנקנר נמנע מלחשוף את קשריו העסקיים עם ברבר ותמך במהלך הדיון בבנק הפועלים במתן פיצוי של 25 מיליון דולר לחברת RP.

בכתב האישום נכתב כי דנקנר "היה מצוי בניגוד עניינים מהותי, בין תפקידו ופעולותיו כיו"ר בנק הפועלים, לבין בעלותו ובעלות משפחתו על חברת אלרן השקעות ואלרן נדל"ן, לאור קשריהן ועסקיהן של חברות אלה עם ברבר". במסגרת אישום זה מואשם דנקנר במרמה, הפרת אמונים ופגיעה בניהול תקין של עסקי הבנק.

כתב האישום השני מייחס לדנקנר מתן הצהרת הון כוזבת לבנק DHB והימצאות בניגוד עניינים. דנקנר קיבל מהבנק הלוואה של 5 מיליון יורו על סמך הצהרה כוזבת שלפיה הונו האישי נאמד ב-50 מיליון יורו. דנקנר לא דיווח על קבלת ההלוואה ועל קשריו העסקיים עם הבעלים של הבנק הליט צ'נגלולו. זאת למרות שDHB- היה שותף עסקי של בנק הפועלים והעסקים המשותפים נידונו בישיבות הדירקטוריון בתקופה שבה כיהן דנקנר כיו"ר הדירקטוריון.

לפי האישום השלישי, קיבל דנקנר מבנק הפועלים במרמה מסגרת אשראי של 3.4 מיליון דולר. ההלוואה ניתנה לטובת בניית נכס נדל"ן, אך בפועל דנקנר השתמש במרבית הכספים לרכישת אג"ח של חברת אלרן השקעות. לטענת הפרקליטות, כדי לקבל את מסגרת אשראי זו דנקנר הציג דו"ח עושר כוזב.

עוד הואשם דנקנר באישום רביעי שלפיו השתמש בחשבונה של המזכירה שלו מבלי לדווח על היותו נהנה בחשבון.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:223
קומיט וכל טופס במתנה