שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עבודות שירות ללא הרשעה לצעירים שזייפו תעודת זהות והטעו בוחנים במבחן אמי"ר

חדשות

עבודות שירות ללא הרשעה לצעירים שזייפו תעודת זהות והטעו בוחנים במבחן אמי"ר, צילום: צילום:KF
עבודות שירות ללא הרשעה לצעירים שזייפו תעודת זהות והטעו בוחנים במבחן אמי"ר
29/10/2012, עו"ד אנה נודל

צעיר שקיבל ציון בלתי מספק במבחן המיון באנגלית שלח את חברו למבחן חוזר כדי לאפשר לו להתקדם בלימודי מינהל עסקים. פער הציונים עורר את החשד והמרמה נחשפה

התופעה של החלפת זהויות לצורך מבחנים אקדמיים ואחרים הפכה להיות נפוצה, כך הלינה התביעה בפרשת החלפת הזהויות של שני צעירים במבחן אמי"ר – מבחן מיון באנגלית למוסדות אקדמיים. מדובר בצעירים בני 25 ו-29 שהחליפו זהויות במבחן במסגרת לימודים באוניברסיטה הפתוחה. אחד הצעירים שנבחן וקיבל ציון 74 החליט לשלוח את חברו למבחן חוזר, כדי לשפר את הציון ולאפשר לו להתקדם בלימודי מנהל העסקים. לצורך כך החליפו השניים את התמונה בתעודת הזהות. חברו הגיע למבחן וקיבל ציון 142. פער הציונים עורר את חשדם של עורכי הבחינות והם זימנו את הנבחן למבחן חוזר. גם במבחן החוזר הגיע המתחזה, אלא שאז התגלתה המרמה.

שופטת בית משפט השלום בירושלים אלתה זיסקינד, החליטה להתחשב בתסקיר המבחן שלהם, בעברם הנורמטיבי ובסיכוי שלהם להמשיך לנהל חיים נורמטיביים. השניים הביעו חרטה ובושה ממעשיהם והשופטת הסתפקה לפיכך בהטלת 300 שעות עבודה לתועלת הציבור, ללא רישום הרשעה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:59
קומיט וכל טופס במתנה