שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביה"ד לעבודה: התעללות ו"פרובוקציות" של המעביד מזכים את העובדים שהתפטרו בפיצויים

חדשות

ביה"ד לעבודה: התעללות ו"פרובוקציות" של המעביד מזכים את העובדים שהתפטרו בפיצויים, צילום: צילום: istock
ביה"ד לעבודה: התעללות ו"פרובוקציות" של המעביד מזכים את העובדים שהתפטרו בפיצויים
28/10/2012, יואב כהן

על העובדים במפעל לתרמילים ותיקים נאסר לשוחח ביניהם, להדליק מזגן, לשתות קפה או ללכת לשירותים שלא בהפסקות המיועדות לכך. ביה"ד לעבודה: בנסיבות אלה אין לדרוש מהעובד להמשיך בעבודתו

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים קיבל תביעה לפיצויי פיטורים של עובדים שהתפטרו בשל התעללות מתמשכת בהם, שכללה בין היתר איסור על שתיית קפה והפעלת מזגן בעבודה, רדיפה אחריהם לשירותים וכיו"ב "פרובוקציות" שהלכו והפכו בלתי נסבלות.

התובעים, תופרים במקצועם, הועסקו בתפיקת תיקים במפעל לייצור תרמילים ותיקים, המשלב כיום חנויות קמעונאיות ומתפרה עם המותג "תרמילי סטיב". לטענת התובעים, בעל החברה סטיב וייז יצר הרעה מוחשית בתנאי עבודתם, באמצעות פרובוקציות פוגעניות, שהגיעה כדי הרעה מוחשית בתנאי העבודה שלהם, דבר שלא הותיר להם ברירה אלא להתפטר.

בין היתר, טענו התובעים כי הם נאלצו לעבוד פיזיים קשים, בחדר ללא חלונות או פתח אוורור ותוך שנאסר עליהם להדליק מזגן. כמו כן נאסר עליהם לדבר ביניהם במהלך העבודה או ללכת לשירותים שלא במסגרת ההפסקות שנקבעו להם. לטענתם, וייז חשד בהם שגנבו מרכושו וממוצריו ועל כן נהג לרדוף אחריהם לתחנת האוטובוס בתום יום בעבודה, לבלוש אחריהם באמצעות מצלמות ומכשירי ציטוט ולעקוב אחריהם לשירותים. עוד נטען כי עומס העבודה עליהם הלך וגבר כך שבסופו של דבר נאלצו שלושת התובעים לבצע, יחד עם עובדת נוספת, עבודה המיועדת לעשרה אנשים.

וייז הכחיש את טענות העובדים והגיש לתמיכה בטענותיו תמליל שיחות עם התובעים, שהתקיימו והוקלטו בסמוך לקבלת מכתב ההתפטרות. התמליל, לטענת וייז, מלמד כי השיחה התנהלה באווירה ידידותית ונעימה, ובמהלכה ניתנה לתובעים הזדמנות לשטוח את טענותיהם, שנגעו אך ורק לגובה שכרם.

בית הדין לעבודה דחה את תמליל השיחות וקבע כי מדובר במהלך מגמתי, מתוכנן ומתוזמן מצדו של וייז שנועד למשוך את התובעים בלשונם על מנת להכשיר את קו ההגנה של וייז בתביעה שכבר הבין שעתידה להיות מוגשת נגדו.

השופטת רחל בר"ג-הירשברג קיבלה את טענות העובדים בנוגע להכבדה בלחץ העבודה ולפגיעה בתנאי עבודתם עד כדי פגיעה בכבודם כבני אדם. השופטת קבעה כי מקום בו מעסיק אינו דואג לסביבת עבודה הולמת ולרווחת העובדים ואינו עומד באמות מידה בסיסיות כמו במקרה זה, אין לדרוש מהעובד להמשיך בעבודתו ויש להכיר בו כמפוטר.

וייז חויב בפיצויי פיטורים לעובדים בסכום כולל של 100 אלף שקל, בתוספת הוצאות משפט בסך של 22.5 אלף שקל.

 

(תע"א 1298/10)

 

כתבות נוספות בנושא:

קרביץ לא אפשרה לעובדת לשבת ליד הקופה ותפצה ב-12 אלף שקל

 

פוטרה מחברת יורוקום בזמן הריון – ותפוצה ב-110 אלף שקל

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:85
קומיט וכל טופס במתנה