שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > משרד יחסי ציבור נגד בלוגרית האופנה: 50 אלף שקל על פרסום לשון הרע בבלוג

חדשות

משרד יחסי ציבור נגד בלוגרית האופנה: 50 אלף שקל על פרסום לשון הרע בבלוג, צילום: הבלוג איחור אופנתי
משרד יחסי ציבור נגד בלוגרית האופנה: 50 אלף שקל על פרסום לשון הרע בבלוג
28/10/2012, יואב כהן

פוסט שכתבה מעיין אסור, העומדת מאחורי הבלוג "איחור אופנתי", עורר את זעמו של משרד היח"צ סברינה בלהסן ששלח לה מוצר להתנסות. העניין עבר לידי עורכי הדין

בלוגרית האופנה מעיין אסור, העומדת מאחורי הבלוג "איחור אופנתי", נדרשת על ידי עורכי הדין של משרד יחסי הציבור סברינה בלהסן לשלם 50 אלף שקל בגין פוסט שכתבה, המספק הצצה לא מחמיאה למערכת היחסים הרגישה בין בלוגרים ועיתונאים למשרדי יחסי ציבור.

אסור קיבלה ממשרד יחסי הציבור סט צלליות להתנסות, על מנת שתכתוב עליהן בבלוג. לטענת אסור, היא לא אהבה את המוצר ולכן נמנעה מלכתוב עליו ובשל כך זכתה לטלפון זועם מעובדת במשרדה של בלהסן בשם שלומית שהסבירה לה "איך עובדים עם משרד יח"צ. יש בלוגים ברמה בהם כותבים יותר טובה, יש בלוגים קטנים ומעפנים בהם כותבים פחות טוב, אבל כותבים".

בעקבות השיחה, פרסמה אסור ב-16 באוקטובר את הדברים הבאים בבלוג: "ההתנהלות שלי הייתה בסדר גמור – קיבלתי מוצר, התנסיתי בו, הוא היה רע. שלחתי מייל לשלומית, במייל והסברתי לה את הבעייתיות של המוצר, היא הגיבה ב'אהה, אז תכתבי עליו משהו חיובי'. ממייל זה התעלמתי, כנראה שזו הייתה הטעות שעשיתי. כנראה לא היה ברור שאיני יכולה לכתוב פוסט חיובי על מוצר שלילי... שלומית וחברותיה יכולות לקפוץ לי. רק בגלל שאת שולחת לי מוצר שעלותו בערך 10 שקלים לחברה שלך לא אומר שאני עובדת אצלך או שהשכרתי את נשמתי לכל הממעט במחיר".

במשרדה של בלהסן לא עברו על הפוסט בשתיקה ושלחו לאסור מכתב דרישה לתשלום 50 אלף שקל – הפיצוי הקבוע בחוק איסור לשון הרע ללא הוכחת נזק.

סברינה בלהסן מסרה בתגובה: "ההתרעה לתביעת דיבה לא הוגשה בגלל ההתייחסות השלילית למוצר אלא בשל ההשתלחות בעובדת המשרד. היה פה מלכתחילה רצון להתנגח, וסירוב חד משמעי לפתור את העניין בדרכי שלום. אנשים צריכים להבין שגם לחופש הביטוי יש גבולות ושלאלימות מילולית יש השלכות".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:91
קומיט וכל טופס במתנה