שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > משפחות הרוגי הפיגוע בישיבת מרכז הרב תובעות את בנק אוף צ'יינה

חדשות

משפחות הרוגי הפיגוע בישיבת מרכז הרב תובעות את בנק אוף צ'יינה, צילום: צילום: איתי פרץ
משפחות הרוגי הפיגוע בישיבת מרכז הרב תובעות את בנק אוף צ'יינה
25/10/2012, יואב כהן

התובעים המיוצגים על ידי ארגון שורת הדין הגישו תביעה בניו יורק בסך של מיליארד דולר נגד הבנק הסיני, בטענה שביצע עשרות העברות כספים לארגון החמאס ששימשו למימון הפיגוע

משפחות הרוגי הפיגוע בישיבת מרכז הרב הגישו השבוע תביעה  בסך של מיליארד דולר נגד בנק אוף צ'יינה, בטענה שסיפק שירותי בנקאות לארגון החמאס באמצעות השלוחה שלו בניו יורק. "ענק הבנקאות סייע במודע לארגון האסלאמי לבצע את הפיגוע בירושלים באישורה המלא של ממשלת סין", כך אמרה עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, מנהלת ארגון שורת הדין, המייצגת את התובעים.

בפיגוע שאירע ב-6 במרץ 2008 נכנס מחבל החבר בארגון הטרור האסלאמי לישיבת מרכז הרב שבירושלים ופתח באש באמצעות רובה סער מסוג קלצ'ניקוב לעבר קבוצת תלמידי הישיבה. שמונה תלמידים נהרגו ורבים מהם נפצעו.

התביעה שהוגשה לבית המשפט העליון של מדינת ניו יורק הוגשה על ידי חמש משפחות שאיבדו את יקיריהן בפיגוע הירי. התובעים מבקשים פיצויים נזיקיים ועונשיים למשפחות הקורבנות.

"אזרחי ארה"ב זכאים לתבוע את הגופים המממנים ומבצעים פעולות טרור. בתביעה זו עשינו שימוש בחוק המתיר לאזרחי שאינם אמריקאים להגיש תביעות שעניינן פעילות טרור בבתי המשפט האמריקאים", הסבירה עו"ד דרשן לייטנר.

לטענת התובעים, החל מ-2003 הבנק הלאומי הסיני ביצע עשרות העברות כספים לחמאס, המסתכמים במיליוני דולרים. כספים אלה, שמקורם בראשי ארגון חמאס באיראן ובסוריה עשו את דרכם דרך חשבונות שונים בבנק אוף צ'יינה לארגון הטרור בעזה ובגדה המערבית. ישראל דרשה ממשרד הביטחון הסיני ומהבנק המרכזי הסיני לפעול למניעת העברת הכספים על ידי בנק אוף צ'יינה, אך הבנק המשיך לעשות כן, באישור ממשלת סין, כשהוא מצהיר כי הוא אינו רואה בחמאס כארגון טרור.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:80
קומיט וכל טופס במתנה