שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מפכ"ל המשטרה בכנס לשכת עוה"ד: יש לפגוע בארגוני הפשיעה על ידי חילוט נכסים

חדשות

מפכ"ל המשטרה בכנס לשכת עוה"ד: יש לפגוע בארגוני הפשיעה על ידי חילוט נכסים, צילום: צילום: משטרת ישראל
מפכ"ל המשטרה בכנס לשכת עוה"ד: יש לפגוע בארגוני הפשיעה על ידי חילוט נכסים
25/10/2012, עו"ד אנה נודל

בכנס בנושא חוק איסור הלבנת הון הציג דנינו את מדיניות המשטרה, שקבעה יעדים מספריים לכל תחנת משטרה למעצרים ולהיקפי החילוט: "הפגיעה הכלכלית בארגוני הפשיעה הרבה יותר אפקטיבית"

"המשטרה קבעה יעדים בנוגע למספר כתבי האישום שהתחנה צריכה לעמוד בהם, בקשות למעצר עד תום ההליכים וכן יעדי חילוט ותפיסת רכוש. מהרגע שהטלנו אותם על היחידות ראינו שינוי דרמטי בתפיסה", כך אמר היום (ה') מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו בכנס של לשכת עורכי הדין בעניין חוק איסור הלבנת הון. לדברי דנינו, "מינואר 2012 חילטנו סכום של למעלה מ-250 מיליון שקל בכלל יחידות משטרת ישראל. סכום זה גדול פי שלושה ביחס לשנה קודמת בחילוטים בפועל. אני חושב שבתי המשפט התירו חילוט בפועל בסך 150 מיליון שקל",

עוד ציין דנינו כי "בתחילת כהונתי כמפכ"ל החלטתי שהמודל הכלכלי יאומץ על ידי כלל יחידות המשטרה. כיום, לכל תחנת משטרה יש יעדים כלכליים – זה דבר חדש. אתמול הייתי בביקור בתחנת משטרה בעפולה, מפקד המשטרה הציג נתוני תאונות, מעצרים, וגם נתוני חילוט הכספים והנכסים שהתחנה ביצעה במהלך השנה האחרונה. לכל מפקד תחנה יש יעדים כלכליים מוגדרים. זה הוכח כדבר נכון. ברור שצריך מנגנוני פיקוח כדי לוודא שהכסף לא נהפך לעיקר. לא הגזמנו והיעדים מתונים יחסית לגודל התחנה".

דנינו הבהיר כי "המלחמה בהון השחור לא פחות חשובה מהמעצר הפיזי של העבריין. זה היתרון המצוי בבסיסו של המודל הכלכלי שאותו אימצנו לשיטה הישראלית משיטות זרות. אנחנו עוד צעירים בעניין הזה, אנחנו נמצאים בתחום הזה עשור בלבד, ויש לנו עוד הרבה מה ללמוד. בעשור האחרון אנחנו משתפרים עם הזמן. הפגיעה הכלכלית בארגוני הפשיעה הרבה יותר אפקטיבית ומשפיעה לטווח ארוך. זו דרך יעילה למוטט את ארגוני הפשיעה".

המפכ"ל ציין כי החוק חולל מהפכה תפיסתית. "זה שינוי תרבותי לכל המערכות, בדגש על המערכת הבנקאית, ולא רק. כתב אישום של עבריין או ארגון פשיעה צריך לכלול, בנוסף לעבירות המקובלות, גם עבירות הלבנת הון ועבירות מיסוי". לדבריו, בחודש האחרון בלבד נעצרו 150 איש בחשדות לחברות בארגוני פשיעה.

עם זאת יצוין כי מאז נכנס דנינו לתפקידו הושמעו כלפי המשטרה טענות רבות על הלחץ של השוטרים להפליל חשודים כדי לעמוד ביעדים הנוקשים שהוצבו לתחנות.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:162
קומיט וכל טופס במתנה