שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בעל בית חדש למעריב: ביהמ"ש אישר את עסקת הרכישה על ידי שלמה בן-צבי

חדשות

בעל בית חדש למעריב: ביהמ"ש אישר את עסקת הרכישה על ידי שלמה בן-צבי, צילום: צילום: דוד שי
בעל בית חדש למעריב: ביהמ"ש אישר את עסקת הרכישה על ידי שלמה בן-צבי
24/10/2012, אלכסנדר כץ, אייס

השופטת אלשייך אישרה המלצת הנאמנים למכור את העיתון למו"ל מקור ראשון, ואת בית הדפוס לעמוס מימון. 1,450 העובדים שיישארו בעיתון חתמו עם בן-צבי על הסכם קיבוצי

לאחר דיון שהתקיים אתמול (יום ג') בבית המשפט המחוזי בתל אביב, אישרה השופטת ורדה אלשייך את עסקת מכירת העיתון מידי דסק"ש של נוחי דנקנר, למו"ל "מקור ראשון" שלמה בן-צבי, ואת מכירת בית הדפוס לאיש העסקים והיהלומן עמוס מימון. השופטת גם הפנתה את הצדדים לבחון האם עסקת בן-צבי דורשת את אישורו של הממונה על ההגבלים העסקיים.

בכך קיבלה השופטת אלשייך את המלצות נאמני העיתון עורכי הדין ד"ר שלמה נס וירון ארבל, שהמליצו על השניים מבין כ-20 הצעות שהתקבלו. בן-צבי רוכש את פעילות קבוצת מעריב הכוללת את העיתון, רשת מקומוני "זמן מעריב", אתר NRG, כתבי העת וההוצאה לאור, באמצעות חברת אחוזת הירש ישראל תשנ"ד שתשלם 80 מיליון שקל, ואילו בית הדפוס בבת ים, כולל השטח הנדל"ני שלו, נרכש על ידי קבוצת עמוס מימון, שתשלם עבורו 65 מיליון שקל.

השופטת אלשייך מסרה בהחלטתה כי "צמד ההצעות המשלימות זו את זו שבפני, נראות בבירור כהצעה הגבוהה ביותר שקיימת בפועל; הם מכוונות לשמר את העיתון ככלי תקשורת פעיל במדיה, שכפי שהערתי בהחלטתי הראשונה, אינה משופעת תקשורת חופשית. הסכום הכולל שיתקבל לפירעון חובות, עולה על 140 מיליון שקל, וחשוב לא פחות, לטעמי אף יותר, הינה ההתחייבות להעסיק כ-1,400 עובדים, עניין זה עמד מלכתחילה כשיקול מרכזי בנסיבות העניין, והיה חלק בלתי נפרד משיקולי כאשר הסכמתי לא רק למתן צו להקפאת הליכים גרידא, אלא אף לסיכון הנוסף בדמות אישור חריג להפעלה גירעונית".

בשבועות האחרונים התגלה בור תקציבי של כ-95 מיליון שקל, חובות לעובדים בגין אי תשלומי פנסיה ופיצויי פיטורים. בעלי אי.די.בי נוחי דנקנר, בעלת השליטה בדסק"ש, הסכים לכסות 69% מסכום זה, ואת היתרה הפנה לעופר נמרודי, בעלי הכשרת היישוב, המו"ל הקודם. כעת קבעה השופטת אלשייך כי "בניגוד למקרים אחרים של הסדרים, הרי שההסדר הנוכחי אינו כולל פטור לבעלי השליטה הקודמים או מניעה כלשהי מעריכת חקירות, ובמידה ומתגלה טעם לכך ואף נקיטת הליכים המוכרים בדין. בין אם עסקינן בשאלת אי הפרשת כספים שהגיעו לעובדים על פי דין במרוצת השנים, ובין אם בסוגיית אחרות, ככל שיתגלו או יעלו במסגרת החקירות".

 

מעריב בגרסה החדשה: העובדים ייהנו מהסכם קיבוצי

 

עד 5:00 לפנות בוקר אתמול התקיימה פגישה בין נציגי שלמה בן-צבי לבין חברי ועד העיתונאים של מעריב, עו"ד גלילה הורנשטיין ונציגי ההסתדרות, ובסיומה נחתם הסכם קיבוצי שייהנו ממנו כל 1,450 עובדי מעריב שיישארו בשלב זה בעיתון.

על פי ההסכם החדש, ייקלטו 1,450 עובדים, בהם עיתונאים, עובדי הפצה, דפוס ומינהלה, על פי החלוקה הבאה: 350 מעובדי המערכת העיתונאית והמנהלה ייקלטו לתקופה מינימלית של 18 חודשים, כאשר לאחר חצי שנה יוכל בן צבי לפטר כ-10% מהם. ועדיין, מדובר במצב טוב יותר מההצעה הראשונה, אז הציע בן-צבי לקלוט 330 עובדים שמתוכם ניתן לפטר 10% באופן מיידי.

בנוסף, ייקלטו 70-110 עובדי הדפוס לתקופה מינימלית של 18 חודשים. מערך ההפצה של העיתון הכולל 900 עובדים, ימשיך במתכונתו הנוכחית לתקופה של 24 חודשים.

לכל העובדים שייקלטו, הובטחה שמירה על תנאי שכרם עד לעלות שכר של 22,500 שקל, שמירה על זכויות הנצברות לפי ותק בכל הנוגע לימי חופשה והבראה וכן אושר "בנק" של ימי מחלה למחלות ממושכות.

הישג נוסף וחיוני לעובדים הוא בהסכמתו של בן צבי לשתף נציג של העובדים בישיבות דירקטוריון החברה על תקן משקיף. עוד הוסכם כי במהלך החודשים הקרובים יימשך המשא ומתן בין בן-צבי לבין העובדים על מנת להגיע להסכם קיבוצי שיסדיר באופן מפורט יותר את יחסי העבודה בעיתון ובאתר האינטרנט NRG.

במהלך הדיונים הצהיר בן צבי על כוונתו להשאיר את מערכת עיתון מעריב באזור המרכז, למרות שגורמים בעיתון חוששים כי המערכת והמשרדים צפויים לעבור למתחם הגן הטכנולוגי בירושלים, בו שוכנים משרדי העיתון מקור ראשון.

יו"ר ועד עובדי מעריב, חגי מטר, מסר אתמול כי "לאחר משא ומתן עיקש, הגענו להסכם קיבוצי שבשבילנו הוא תקדימי. עד כה, עובדי מעריב נאלצו להסתפק בהבטחות שרבות מהן לא קוימו. כעת, הצלחנו להשיג את ההסכם הטוב ביותר בתנאים הקשים הנוכחיים. לצערנו, עובדים רבים יפוטרו אך לוח הזמנים והמצב הכלכלי של העיתון, חייבו אותנו לכך. אנחנו נמשיך לקיים משא ומתן עם בן צבי על מנת להסדיר את כל הפרטים".

שלמה בן-צבי מסר אחר הצהריים כי הוא שמח על החלטת בית המשפט, "ועם זאת, מרגיש אחריות ומחויבות - אחריות גדולה לעובדי מעריב שנתנו בי את אמונם, ומחויבות גדולה למאות אלפי המשפחות שגדלו עם מעריב ורוצים לראות את העיתון שלהם שוב כעיתון המשפיע והחשוב במדינת ישראל".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:69
קומיט וכל טופס במתנה