שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > השמיצו את הגיס וישלמו 40 אלף שקל על פרסום לשון הרע בפייסבוק

חדשות

השמיצו את הגיס וישלמו 40 אלף שקל על פרסום לשון הרע בפייסבוק, צילום: פייסבוק
השמיצו את הגיס וישלמו 40 אלף שקל על פרסום לשון הרע בפייסבוק
23/10/2012, עו"ד רוני קוסובסקי

ביהמ"ש קיבל את תביעתם של הורים נגד אחיה של האם בגין פרסומים נגדם בפייסבוק המייחסים להם התעללות בבנותיהם, וקבע כי לא הוכח שהפרסום הוא אמת או שנעשה בתום לב

בית המשפט לענייני משפחה קיבל באופן חלקי תביעת לשון הרע שהגישו זוג הורים נגד אחיה של האישה בגין פרסומים אודותיהם בפייסבוק, המייחסים להם בין היתר התעללות בבנותיהם, וחייב אותם בפיצוי של 40 אלף שקל.

בנותיהן של בני הזוג סיפרו לסבא ולסבתא, הוריה של האם, כי אביהן מתעלל בהן. לפי הנחיית הסבים, העלו הבנות את מעללי האב נגדן על הכתב והעבירו תרשומות אלו למשטרה במסגרת תלונה שהגישו נגד הוריהן. בהמשך הועברה אחת הבנות לפנימיה ואף פנתה למועצה לשלום הילד לעזרה בטענה לאלימות והתעללות מצד אביה.

ההורים הגישו תביעה נזיקית בסכום של יותר ממיליון של נגד אחיה של האישה ונגד הסב והסבתא בגין פרסום לשון הרע נגדם. לטענתם, אחיה של האם פרסמו ארבעה פרסומים פוגעניים נגדם המהווים לשון הרע בפייסבוק. בין היתר פורסמו הדברים הבאים: "במה שהוא נוגע גוסס ומת... להיות נשואה לבן אדם רע... זורק לה את הילדות מהבית... היא מפגרת והיא תצטער על זה עד יום מותה... בגלל כזה אפס... אחרי שהסתכסך עם כל העולם ואשתו ועכשיו נגמרו האנשים – בא על הילדים שלו... הורים נורמליים לא שולחים ביודעין את הילדה שלהם, בשר מבשרם לגוב אריות...".

עוד טענו ההורים כי הוריה של האם הסיתו את הבת להגיד תלונת כזב נגד אביה במשטרה ואף הוציאו את דיבתם רעה באוזני רשויות הרווחה ומשטרת ישראל.

השופט נפתלי שילה קבע כי האמירות שפורסמו בפייסבוק הן דברי בלע חמורים המהווים לשון הרע בכל קנה מידה אובייקטיבי. ריבוי הגידופים והעובדה כי הם לא נאמרו בהזדמנות אחת, בעידנא דריתחא, אלא בארבעה מועדים שונים, תומכים גם הם בקביעה כי מדובר בלשון הרע. השופט ציין כי לא עומדת לנתבעים אף אחת מהגנות החוק – הם לא הוכיחו כי הפרסומים הם אמת או כי הם נעשו בתום לב.

השופט שילה דחה את התביעה נגד הסב והסבתא וקבע כי הם רק הפנו את הבנות למשטרה, דבר שהיה חיוני והכרחי לאור הטענות החמורות שהבנות שטחו באוזניהם. לא הוכח כלל כי הסבים גרמו להמרדה וכי הניתוק של הבת מהוריה לא נעשה מרצונה החופשי.

אחיה של האם חויבו בפיצוי בסכום של 40 אלף שקל בגין פרסום לשון הרע. השופט ציין כי חוק איסור לשון הרע קובע אומנם פיצוי של 50 אלף שקל ללא הוכחת נזק, אך כאשר מדובר בלשון הרע במסגרת סכסוך משפחתי כולל, נוקט בית המשפט משנה זהירות בקביעת גובה הפיצוי על מנת שלא ללבות עוד יותר את הסכסוך.  

 

 

(תמ"ש 35326-12-10)

 

 

כתבות נוספות בנושא:

 

מה יש לראש עיריית טבריה נגד קבוצת גולשים בפייסבוק

 

ביהמ"ש: חדירה לחשבונות פייסבוק של אדם אחר אינה פגיעה בפרטיות

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:4
קומיט וכל טופס במתנה