שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נדחתה בקשה לייצוגית נגד "האח הגדול": תנ"ך בשירותים אינו פוגע ברגשות הדת

חדשות

נדחתה בקשה לייצוגית נגד "האח הגדול": תנ"ך בשירותים אינו פוגע ברגשות הדת, צילום:
נדחתה בקשה לייצוגית נגד "האח הגדול": תנ"ך בשירותים אינו פוגע ברגשות הדת
21/10/2012, יואב כהן

התובעים דרשו לאסור על השידורים החוזרים שבהם נראתה אחת המשתתפות מכניסה ספר תנ"ך לשירותים ותבעו פיצוי של 910 מיליון שקל בגין עוגמת הנפש

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד שידורי קשת וקופרמן הפקות, שהפיקה את התוכנית "האח הגדול", בגין פגיעה חמורה ברגשות הדת של התובעים.

התובעים, יעקב ארז ויוחנן ירון, טענו כי באחד מפרקי התוכנית נראו המשתתפים מתווכחים אודות כוונת אחת המשתתפות להכניס ספר תנ"ך לחדר השירותים על מנת לקרוא בו, כשמשתתפים אחרים מנסים להניאה מכך. שידור הקטעים האמורים מהווה לטענת התובעים פגיעה חמורה ברגשות הדת שלהם ושל הקבוצה המיוצגת על ידם – כל היהודים שספר התנ"ך מקודש להם ושצפו בתוכנית. התובעים דרשו לקבל פיצוי בסכום הפנטסטי של 910 מיליון שקל בגין עוגמת הנפש שנגרמה להם ולאסור על שידורים חוזרים של קטעים אלה.

קשת וקופרמן הפקות טענו כי קטעי השידור האמורים חוסים תחת ההגנה הרחבה של חופש הביטוי, וכי הם נמצאים בלב לבו של השיח הציבורי ואין בהם כל מסר המעודד פגיעה ברגשות הדת.

בית המשפט דחה את הבקשה לאישור התביעה כייצוגית וקבע כי גם אם אכן יש בקטעי השידור משום פגיעה מסוימת ברגשות הציבור או חלק ממנו, עוצמתה אינה חוצה את גבול המותר באופן המקנה עילת תביעה ומצדיק פגיעה בחופש הביטוי.

 

(ת"צ 50875-02-11)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:207
קומיט וכל טופס במתנה