שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מנהל עמותה שהואשם במרמה בלש אחר הפרקליטה ונעצר עד תום ההליכים

חדשות

מנהל עמותה שהואשם במרמה בלש אחר הפרקליטה ונעצר עד תום ההליכים, צילום: צילום: אתר הרשות השופטת
מנהל עמותה שהואשם במרמה בלש אחר הפרקליטה ונעצר עד תום ההליכים
18/10/2012, יואב כהן

יעקב ברגר, מנהל עמותת "וזאת הברכה לתורה וצדקה בירושלים", נתפס כשהוא מחזיק בפרטיה האישיים של הפרקליטה שטיפלה בעניינו, לרבות כתובתה, שמות הוריה ומקום עבודתו של בעלה

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה על מעצר עד תום ההליכים של יעקב ברגר, מנהל עמותת "וזאת הברכה לתורה וצדקה בירושלים", שהואשם במרמה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

על פי כתב האישום, הקים ברגר עמותה שהפעילה במשך שנים תלמודי תודה, גני ילדים, בתי ספר יסודיים, כוללים וישיבה, והעביר באמצעותה דיווחים כוזבים בדבר מספר התלמידים הלומדים במוסדותיה כדי לקבל במרמה כספים מהרשויות.

ברגר נשלח למעצר בית מלא במדרשת הגליל שבמגדל העמק, בעיקר בשל החשש שיימלט מהארץ, לאור העובדה כי הוא אזרח בריטי שמרכז עסקיו אינו בארץ.

ברגר הפר את תנאי שחרורו כשהגיע לתל אביב לפגישה עם עורך דינו וממנה יצא למסעדה עם אשתו, ללא המפקחים שמונו על ידי בית המשפט. בחיפוש על גופו נמצא מסמך מודפס שעניינו אחת הפרקליטות בפרקליטות מחוז ירושלים המטפלת בתיק הפלילי המתנהל נגדו. במסמך נכתב "לבקשתך פעלנו לביצוע חקירה לבירור פרטים אודות הנדון", ופורטו מצבה המשפחתי של הפרקליטה, מספר תעודת הזהות שלה, כתובתה ומספר הטלפון בביתה, שמות הוריה, מקום עבודתו של בעלה, מספר הילדים שיש לבני הזוג, המוסד בו למדה משפטים והשנה בה סיימה את לימודיה, ועוד.

בחקירתו במשטרה הסביר ברגר כי מדובר בפרטים שהוציא מהאינטרנט כיוון שביקש ללמוד על אופיה של הפרקליטה ועל הסגנון המקצועי שלה. בית המשפט דחה את טענותיו של ברגר, וקבע כי העובדה שבעל דין בולש ומתחקה אחר עורך הדין של הצד שכנגד אינה יכולה להתקבל. אמנם, הפקת המסמך ואחזקתו אינם מהווים עבירה, ובשלב זה לא ניתן לקבוע אם השגת הפרטים האישיים הכיתה כרוכה בביצוע עבירה פלילית כלשהי. אלא שלהפקת המסמך ואחזקתו יש השלכה עקיפה על עניין זה, שכן יש בה כדי ללמד על אופיו של הנאשם ועל הסכנה הנשקפת ממנו.

בית המשפט קיבל את בקשת הפרקליטות והורה על מעצרו של ברגר עד לתום ההליכים המתנהלים נגדו.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:186
קומיט וכל טופס במתנה