שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > יו"ר הפועל נצרת עילית לשעבר אבשלום נוריאל הואשם בעבירות מס

חדשות

יו"ר הפועל נצרת עילית לשעבר אבשלום נוריאל הואשם בעבירות מס, צילום: צילום:istock
יו"ר הפועל נצרת עילית לשעבר אבשלום נוריאל הואשם בעבירות מס
18/10/2012, עו"ד אנה נודל

לפי כתב האישום, נוריאל וחברת מובילי דרור דיווחו על משכורות פיקטיביות לשחקני קבוצת הכדורגל הפועל נצרת עילית ולבני משפחותיהם. נוריאל הגיע לעסקת טיעון עם התביעה, שפרטיה יוגשו לביהמ"ש בימים הקרובים

כתב אישום נגד איש העסקים אבשלום נוריאל שהיה בעבר יו"ר קבוצת הכדורגל הפועל נצרת עלית הוגש אתמול (ד') בבית משפט השלום בתל אביב, ומייחס לנוריאל ולחברת מובילי דרור עבירות מס.

לפי כתב האישום, מובילי דרור דיווחה בין השנים 2000-2006 על משכורות פיקטיביות בסך 700 אלף שקל. בין העובדים הפיקטיביים היו גם שחקני הפועל נצרת עילית ובני משפחותיהם.

בתקופה זו היה נוריאל השותף העיקרי במובילי דרור באמצעות חברה שבבעלותו ושימש כמנהל הפעיל בשותפות. במקביל הוא שימש גם כיו"ר קבוצת הכדורגל הפועל נצרת עילית. נוריאל הנחה את הנהלת החשבונות של מובילי דרור לדווח על תשלומי שכר פיקטיביים כדי להפחית את החבות של השותפות למס.

בנוסף מואשם נוריאל בקבלת דבר במרמה. כל קבוצת כדורגל חייבת להעביר לרשות לבקרת תקציבים של ההתאחדות לכדורגל את הדו"חות הכספיים שלה ולקבל אישור לחוזים עם השחקנים והמאמנים. לפי כתב האישום, 900 אלף שקל שולמו לשחקני הכדורגל בהפועל נצרת עלית ובעלי תפקידים בקבוצה מבלי לדווח על הכספים לבקרה התקציבית של ההתאחדות לכדורגל.

עוד בטרם הגשת כתב האישום, הגיעה הפרקליטות להסדר טיעון עם נוריאל. פרטי עסקת הטיעון ימסרו לבית המשפט בימים בקרובים. עורכי דינו של נוריאל, נבות תל-צור, רות דוד וטל שפירא, מסרו כי "מדובר באירועים שהתרחשו לפני שנים רבות. אבשלום נוריאל, שכיהן אז כיו"ר קבוצת הכדורגל הפועל נצרת עילית וכבעלים בשותפות מובילי דרור, ראה לנכון ליטול אחריות לפגמים שנפלו בהתנהלות הארגונים שעמד בראשם, ובכך התייתר הצורך בניהול משפט ארוך וסבוך. אין צורך לומר שתשלום המס הוסדר על ידי מר נוריאל כבר לפני שנים, לשביעות רצון רשויות המס".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:191
קומיט וכל טופס במתנה