שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הצעת חוק: מענק כספי לחברות שיעסיקו עובדים מעל גיל 45

חדשות

הצעת חוק: מענק כספי לחברות שיעסיקו עובדים מעל גיל 45, צילום: צילום:Getty images Israel
הצעת חוק: מענק כספי לחברות שיעסיקו עובדים מעל גיל 45
16/10/2012, ליאור שדמי שפיצר

על פי הצעת החוק, תוקם קרן לעידוד העסקת עובדים מבוגרים במשרד התמ"ת, אשר תפעל לקידומם ושילובם השוויוני בשוק העבודה באמצעות הענקת הטבות כלכליות למעסיקים

הצעת חוק שהוגשה אתמול ליו"ר הכנסת מבקשת לשפר את מצבם של עובדים מעל גיל 45 המוצאים את עצמם מחוץ לשוק העבודה בשל אפליה מצד המעסיקים הפוטנציאליים.

על פי הצעת החוק שהגישו חברי הכנסת איתן כבל, זהבה גלאון, מרינה סולודקין, נחמן שי, מירי רגב, עינת וילף ועמיר פרץ, תוקם קרן לעידוד העסקת עובדים מבוגרים במשרד התמ"ת, אשר תפעל לקידומם ושילובם השוויוני בשוק העבודה באמצעות הענקת מענקים למעסיקים בהתאם לקריטריונים שייקבעו. 

בדברי ההסבר להצעת החוק צוין כי העלייה בתוחלת החיים הביאה להגדלת חלקם של המבוגרים באוכלוסייה בישראל. עם זאת, ניכרת ירידה בחלקם בשוק העבודה, וזאת בשל אפליה כלפי עובדים מבוגרים מצד המעסיקים, הרואים את העובדים המבוגרים כעובדים שהעסקתם אינה משתלמת לארגון. העובדים שנפלטו משוק העבודה מתקשים לחזור ולהשתלב בו.

עוד צוין כי הניסיון שהצטבר בעולם מוכיח שכדי ליצור שוויון הזדמנויות בפועל אין די באיסור אפליה על בסיס גיל, אלא יש לנקוט קשת רחבה של אמצעים, לרבות מתן הטבות כלכליות למעסיקים הנוקטים צעדים מעשיים לשילוב עובדים מבוגרים בעסקיהם.

הקרן שתנוהל על ידי מנהלת, בדומה לחוק לעידוד השקעות הון, תקבע אמות מידה לחלוקת מענקים כספיים למעסיקים במגזר העסקי והציבורי שבקרב עובדיהם ניתן ייצוג הולם לעובדים מבוגרים ולמעסיקים שהגדילו את מצבת העובדים המבוגרים בשיעור של יותר מ-20%.

בתום שנה מיום הקמת הקרן תבדוק מנהלת הקרן את השפעת אמות המידה שנקבעו על שילוב העובדים המבוגרים בשוק העבודה, ומסקנותיה והמלצותיה יוגשו לעיון הממשלה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:134
קומיט וכל טופס במתנה