שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > יו"ר איגוד הכדורסל אבנר קופל יועמד לדין בגין מרמה ועבירות מס

חדשות

יו"ר איגוד הכדורסל אבנר קופל יועמד לדין בגין מרמה ועבירות מס, צילום: צילום:istock
יו"ר איגוד הכדורסל אבנר קופל יועמד לדין בגין מרמה ועבירות מס
16/10/2012, עו"ד אנה נודל

הפרקליטות מתכננת להגיש כתב אישום נגד קופל ונגד חברת הביטוח הפניקס ובכיריה. לפי החשד, קופל נמנע במרמה מתשלומי מס של סוכנות הביטוח רב אור שבבעלותו, בסיוע בכירי הפניקס

איש העסקים ויושב ראש איגוד הכדורסל אבנר קופל יועמד לדין בכפוף לשימוע בגין מרמה והעלמות מס. פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) זימנה לשימוע את קופל וכמה בכירים בחברת הביטוח הפניקס. במכתב שנשלח לחשודים נכתב כי לאחר עיון בראיות שהועברו אליה ממחלקת חקירות ת"א ברשות המס, הוחלט כי הם עברו לכאורה עבירות על פקודת מס הכנסה וחוק העונשין וכי הפרקליטות שוקלת להגיש נגדם כתב אישום.

הפרקליטות מתכוונת להעמיד לדין לצד קופל את חברת הפניקס, את היועץ המשפטי של החברה עו"ד אריה אריאלי, מנהל הכספים לשעבר דוד דוד ושני עובדים נוספים.

במרכז הפרשה עומדת סוכנות הביטוח רב אור הנמצאת בבעלות קופל ושייכת לחברת הפניקס. לפי החשד, קופל וחברת רב-אור נמנעו מתשלומי המסים בהיקף 7 מיליון שקל.

רשות המסים נוקטת הליכי גבייה נגד קופל והחברה משנת 2005. במסגרת ההליכים עוקלו כספים שהועברו לחברה מהפניקס ובוטל הפטור מניכוי מס במקור. לפי החשדות, כדי לקבל בכל זאת את הכספים מחברת הביטוח עקף קופל במרמה את הליכי הגבייה בסיוע בכירי הפניקס.

על פי החשד, קופל זייף מסמך שלפיו החברה שבבעלותו חדלה מפעילות כדי להתחמק מניכוי מס במקור בגובה מיליוני שקלים. חברת הביטוח הפניקס ובכיריה חשודים כי ידעו על ההתנהלות של קופל ואפשרו לו להציג להפניקס המחאת זכות מזויפת כדי למנוע ניכוי מס במקור ולשחרר את הכספים שעוקלו.

עורכי דינו של קופל, נבות תל-צור, שמואל קליין ורון רוטשילד, מסרו בתגובה כי קופל לא עבר כל עבירה והתנהל בתום לב, בשקיפות מלאה ובהתאם להוראות הדין. לטענתם, מדובר בסוגיה אזרחית ולא בעבירה פלילית.

ממשרד גורניצקי ושות' המייצג את הפניקס נמסר כי "מדובר בחבות מס של אחרים ובשאלת ניכוי מס במקור על ידי הפניקס לאותם אחרים. מדובר בעניין אזרחי במהותו, אשר הפניקס מצויה בימים אלו בהליך של השגה בעניינו אל מול מס הכנסה. הפניקס ומנהליה סמוכים ובטוחים כי פעלו בעניין זה כדת וכדין וכי לא נפל במעשיהם כל רבב, בוודאי שלא רבב פלילי כנטען. הפניקס ומנהליה ישמיעו את טענותיהם המפורטות בעניין כתב החשדות בפני הגורמים המוסמכים בפרקליטות, ואנו מאמינים כי לאחר שמיעת הטענות התיק ייסגר כפי שנכון וראוי שיעשה".

בדיווח שהגישה הפניקס לבורסה ציינה החברה כי היא תממש את זכות השימוע ותעלה את טענותיה במסגרת ההליך.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:157
קומיט וכל טופס במתנה