שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > יו"ר ועדת הבחירות לא יפעל למנוע את מועמדותו של אהוד אולמרט

חדשות

יו"ר ועדת הבחירות לא יפעל למנוע את מועמדותו של אהוד אולמרט, צילום: צילום: אנטוניו מילנה
יו"ר ועדת הבחירות לא יפעל למנוע את מועמדותו של אהוד אולמרט
16/10/2012, ליאור שדמי שפיצר

השופט אליקים רובינשטיין דחה את פניית יו"ר תנועת אומ"ץ אריה אבנרי לפרסם קביעה משפטית מקדימה שלפיה אולמרט אינו יכול לכהן כראש ממשלה: "הנושא יעלה במסגרת תעמולת הבחירות"

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-19, השופט אליקים רובינשטיין, דחה את בקשתו של יו"ר תנועת אומ"ץ להבהיר את מעמדו של אהוד אולמרט לקראת מערכת הבחירות הקרובה ולהצהיר כי הוא אינו יכול לכהן כראש ממשלה.

בתשובתו לפנייה כתב רובינשטיין כי בשלב זה אין להיעתר לפנייה המתייחסת לכשירותו של אולמרט להתמנות לראש הממשלה. ועדת הבחירות המרכזית עוסקת בבחירות לכנסת, ועל פי החוק והפסיקה אין מניעה שאולמרט יכהן כחבר כנסת מן המניין בכנסת הבאה.

לדברי רובינשטיין, היות שאולמרט לא הודיע על כוונתו להתמודד, אין מקום להביע דעה בשאלה מהו הדין אם יחליט לעשות כן והנושא יעלה במסגרת תעמולת הבחירות.

בשבוע שעבר דחה יו"ר ועדת הבחירות את בקשתה של ח"כ ציפי חוטובלי לבחון האם במעשיו של אולמרט יש קלון ולקבוע כי הוא לא יוכל לשוב למערכת הפוליטית עד לתום פרק הזמן הנדרש. השופט רובינשטיין השיב כי מאחר שאולמרט לא נידון לעונש מאסר בפועל לתקופה עולה על שלושה חודשים, ומאחר שכלל לא הביע כל כוונה להתמודד בבחירות, הפעלת סמכותו של יו"ר ועדת הבחירות במקרה זה אינה נחוצה. זאת, מבלי להידרש לטענות הערכיות והציבוריות המועלות בבקשה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:34
קומיט וכל טופס במתנה