שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אושרה תביעה ייצוגית נגד חברת החשמל בשל שירות צרכני לקוי ליישובי גוש עציון

חדשות

אושרה תביעה ייצוגית נגד חברת החשמל בשל שירות צרכני לקוי ליישובי גוש עציון, צילום: צילום: גיא חיימוביץ
אושרה תביעה ייצוגית נגד חברת החשמל בשל שירות צרכני לקוי ליישובי גוש עציון
15/10/2012, עו"ד לילך דניאל עו"ד אנה נודל

תושבי גוש עציון תבעו פיצוי של 1.3 מיליון שקל בשל ריבוי הפסקות חשמל באזורם. השופטת דרורה פלפל: "מתן שירות נאות והולם ליישוב זה לא עמד בראש סדר העדיפויות של חברת החשמל"

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר למאות מתושבי יישובי גוש עציון להגיש תביעה ייצוגית כנגד חברת החשמל בסכום של 1.3 מיליון שקל, בטענה לשיבושים באספקת החשמל לאזורם באופן העולה על הממוצע הארצי.

התובעים טענו כי הם סובלים ממצוקה עקב הפסקות חשמל תכופות ותבעו פיצוי בגין נזקים ממוניים ולא ממוניים שנגרמו להם בהתבסס על חוק הגנת הצרכן ועוולת הרשלנות. בנוסף דרשו התובעים להורות לחברת החשמל לבצע תוך פרק זמן סביר את כל עבודות התחזוקה הנדרשות כדי לתקן את הליקויים ולמנוע תקלות באספקת החשמל בעתיד.

חברת החשמל טענה כי הפסקות חשמל הן חלק בלתי נפרד מפעילותו של כל גוף המספק חשמל, ומדובר בעניין הידוע לכל צרכן סביר. עוד נטען כי אזור גוש עציון הוא בעייתי מבחינה טופוגרפית וגיאוגרפית, שכן מדובר באזור הררי הממוקם בסמיכות ליישובים עוינים הנתונים בשליטת הרשות הפלסטינית, דבר המקים מגבלות ביטחוניות וקשיים רבים בתחזוקת הקווים.

סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב השופטת דרורה פלפל קיבלה את הבקשה לנהל את התביעה כתביעה ייצוגית וקבעה כי מספר הפסקות החשמל בגוש עציון גבוה מפי 3.5 מהממוצע הארצי בכלל, ומהממוצע באזור ירושלים בפרט. "כל שאני יכולה לקבוע בשלב זה הוא, שמתן שירות נאות והולם ליישוב זה לא עמד בראש סדר העדיפויות של חברת החשמל במשך זמן רב, ואולי רב מאוד", כתבה השופט פלפל בהחלטתה.

השופטת ציינה כי גם לשיטתה של חברת החשמל, קו החשמל ליישובי גוש עציון מוגדר כקו שההפרעות בו עולות על המדד לבחינת איכות אספקת החשמל שהיא עצמה קבעה. לכן, קבעה השופטת, זהו מקרה מתאים לפיצוי על נזקים שנגרמו עקב שירות צרכני לקוי.

אשר לעילת הרשלנות קבע בית המשפט, כי על אף שאין מחלוקת שלחברה יש חובת זהירות כלפי תושבי הגוש, לא הוכח שהיא התרשלה ולכן כי אין למבקשים עילת תביעה בנזיקין.

בשולי הדברים העיר בית המשפט כי במהלך הדיונים הביאה החברה נתונים הנוגעים לעבודות ושיפורים שנעשו בשטח באספקת החשמל ליישובי גוש עציון. יחד עם זאת, הובהר שעדיין קיימות הפרעות ולפיכך יש להמשיך בדיונים. חברת החשמל חויבה בהוצאות משפט בסך של 35 אלף שקל.

 

 

(ת"צ 1745-09)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:79
קומיט וכל טופס במתנה