שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פשרה בייצוגית: קופות החולים יקצו 30 מיליון שקל להעברת רופאים מומחים לפריפריה

חדשות

פשרה בייצוגית: קופות החולים יקצו 30 מיליון שקל להעברת רופאים מומחים לפריפריה, צילום: רופאים
פשרה בייצוגית: קופות החולים יקצו 30 מיליון שקל להעברת רופאים מומחים לפריפריה
11/10/2012, עו"ד לילך דניאל

בתביעות שהוגשו נגד קופות החולים כללית, מכבי, לאומי ומאוחדת נטען כי הן הציגו בפרסומיהן רופאים מומחים למרות שאלו לא הוסכמו בהתאם לתקנות הרופאים

בית המשפט המחוזי אישר הסכם פשרה בתובענות ייצוגיות שהוגשו נגד קופות החולים כללית, מכבי, לאומי ומאוחדת בטענה להטעיה, רשלנות והפרת חובה חקוקה. לטענת התובעים, קופות החולים הציגו בפרסומיהן רופאים מומחים כביכול, המעניקים שירות למבוטחים, בעוד שבפועל רופאים אלה לא היו מומחים.

התובעים טענו כי בכך מונעות הקופות מציבור המבוטחים מידע אמיתי אודות כישורי הרופאים, גובות תשלומים שהחוק מתיר לגבות רק כאשר נבחר רופא בעל התמחות ונמנעות מהצבת רופאים מומחים במקומות יישוב רבים.

לאחר מגעים בין הצדדים גובש הסכם פשרה בתביעות, שאושר על ידי בית המשפט. במסגרת ההסכם התחייבו הקופות שלא להשתמש בביטוי "מומחה" ונגזרותיו על מנת לתאר רופאים שלא הוסמכו כמומחים כהגדרתם בתקנות הרופאים ולרענן את הנהלים במרכזי זימון התורים. בנוסף התחייבו הקופות להקצות במשך חמש שנים סכום של 30 מיליון שקל, שיתחלק בין ארבעתן, לצורך הכשרת רופאים מומחים והעברתם לפריפריה.

 

(ת"צ 11841-02-10)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:150
קומיט וכל טופס במתנה