שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ישראכרט לא תוכל לגבות מכאל ולאומי קארד תשלומים שייפגעו בתחרות

חדשות

ישראכרט לא תוכל לגבות מכאל ולאומי קארד תשלומים שייפגעו בתחרות, צילום: צילום: לוטוס הד
ישראכרט לא תוכל לגבות מכאל ולאומי קארד תשלומים שייפגעו בתחרות
10/10/2012, יואב כהן

ארבעה חודשים לאחר שחויבה ישראכרט לאפשר סליקה של כרטיסי המותג המקומי ישראכרט על ידי חברות מתחרות, הממונה על הגבלים עסקיים מגביל את העמלות שהיא רשאית לגבות

הממונה על הגבלים עסקיים פרופ' דיויד גילה מתערב בשוק כרטיסי האשראי כדי למנוע פגיעה בתחרות בין החברות. הממונה התנה היום (יום ד') את הסדרי הסליקה הצולבת בין ישראכרט לבין כאל ולאומי קארד בכך שישראכרט לא תוכל לגבות משתי המתחרות בשוק תשלומים שיפגעו בתחרות בין ישראכרט לבינן על ליבם של בתי העסק.

הצעד של הממונה נעשה ארבעה חודשים לאחר שנכנס לתוקף התיקון לחוק הבנקאות, שבמסגרתו חויבה ישראכרט לאפשר סליקה של כרטיסי המותג המקומי "ישראכרט" על ידי חברות כרטיסי אשראי מתחרות. בעקבות חוק זה, נחתמו הסכמים בין ישראכרט לבין לאומי קארד וכאל להסדרת הסליקה של כרטיסי ישראכרט.

סליקה צולבת של כרטיסי ישראכרט מאפשרת לבתי עסק ליהנות מתחרות בין כמה חברות על השירות מחברת כרטיסי האשראי בגין העסקאות הנעשות באמצעות כרטיס ישראכרט. תחרות כזו תוזיל את העלויות של בתי העסק וצפויה להוריד משמעותית את המחיר לציבור הצרכנים. אולם, כדי שתחרות זו תהיה אפקטיבית, נדרש שישראכרט לא תוכל להשיג יתרון תחרותי באמצעות גביית עמלות מופרזות מכאל ולאומי קארד. לפני כן, ישראכרט היתה הגורם היחיד שבתי העסק יכלו לפנות אליו לקבלת השירות.

הממונה התיר לישראכרט לגבות מלאומי קארד וכאל תשלומים בהיקף מוגבל שאינם מעלים חשש לפגיעה בתחרות, וכן קבע תנאים שונים שנועדו להגביל את העברות המידע בין חברות כרטיסי האשראי.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:210
קומיט וכל טופס במתנה