שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > משרד הפנים מצמצם את הבירוקרטיה בדרך לאישור תוכניות בנייה

חדשות

משרד הפנים מצמצם את הבירוקרטיה בדרך לאישור תוכניות בנייה, צילום: צילום: אירה אברמוב
משרד הפנים מצמצם את הבירוקרטיה בדרך לאישור תוכניות בנייה
10/10/2012, ליאור שדמי שפיצר

קריטריונים חדשים להכרזה על תוכניות כטעונות אישור שר הפנים הביאו לירידה של 15% במספר התוכניות הטעונות אישור וצפויים להביא להקלה בעומס על הוועדות המחוזיות לתכנון ובנייה

מנהל התכנון במשרד הפנים פרסם קריטריונים חדשים להכרזה על תוכניות כטעונות אישור שר הפנים, בהתאם להנחיית השר אלי ישי במטרה לשפר את השירות לציבור ולייעל הליכי תכנון. כתוצאה מכך, חלה ירידה של כ-15% בכמות התכניות המוכרזות כטעונות אישור שר הפנים.

על פי סעיף 109 (א) לחוק התכנון והבנייה התשכ"ה – 1965, בסמכות ממונה המחוז במשרד הפנים לקבוע האם תכנית שמטופלת על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה טעונה אישור שר הפנים, דבר המחייב העברת הטיפול בתכנית לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

עד לאחרונה חלק ניכר מהתכניות שהוגשו על ידי הוועדות המקומיות נקבעו על ידי הממונה על המחוז כטעונות אישור שר הפנים, מה שיצר , בין היתר, עומס גדול על הוועדות המחוזיות והתמשכות הליכי התכנון בתכניות אלה.

במטרה לזרז את הליכי התכנון והבנייה לבניית יחידות דיור, תשתיות ואזורי תעסוקה, הנחה שר הפנים את הנהלת המשרד לקבוע קריטריונים חדשים להכרזה על תכנית כטעונה אישור שר. בעקבות ההנחיות נערכה עבודת מטה מעמיקה במשרד הפנים ופורסם נוהל חדש בנושא.

על מנת להטמיע את הנוהל החדש שלח בימים אלה המשנה למנכ"ל משרד הפנים, ד"ר שוקי אמרני, מכתב לכל ראשי הרשויות המקומיות ויושבי ראש הוועדות המקומיות לתכנון ובנייה, הוקורא להם להקפיד שהתכניות המוגשות לוועדה המחוזית יהיו ברמה מפורטת ואיכותית על מנת שניתן יהיה לצמצם הליכים בירוקרטיים ולזרז את קידום הטיפול בתכניות.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:80
קומיט וכל טופס במתנה