שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מקור משטרתי תובע מהמשטרה פיצוי של 1.5 מיליון שקל בשל חשיפתו

חדשות

מקור משטרתי תובע מהמשטרה פיצוי של 1.5 מיליון שקל בשל חשיפתו, צילום: צילום: גלר
מקור משטרתי תובע מהמשטרה פיצוי של 1.5 מיליון שקל בשל חשיפתו
10/10/2012, עו"ד אנה נודל

התובע התבקש להכיר לסוכנות סמויות של המשטרה סוחרי סמים ונעצר לאחר שהעביר לידן סוליות חשיש. המדינה חזרה בה מהאישום לאחר כשנה וחצי אך במהלך הדיונים הוא נאלץ לחשוף את היותו מקור

תושב צפון שפעל כמקור משטרתי הגיש תביעה בסך 1.5 מיליון שקל נגד משטרת ישראל. במסגרת התביעה שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב טוען התובע י"ג, באמצעות עו"ד קרן דביר ברקוביץ', כי המשטרה חשפה אותו וגרמה לו לנזקים גדולים.

י"ג החל להעביר מידע למשטרה לפני כמה שנים וקיבל תשלום תמורת הידיעות המודיעיניות. לטענתו, במרץ 2010 הוא התבקש באמצעות המפעיל שלו להיפגש עם סוכנות סמויות של המשטרה ולהכיר להן סוחרי סמים מג'סר א-זרקא. י"ג העביר לידן סוליות חשיש, ובעקבות המעשה הוגשו נגדו ונגד אדם נוסף כתב אישום שייחס לו עבירות של סחר בסמים.

י"ג טען במהלך הדיונים כי הוא היה מקור משטרתי, אך המשטרה הכחישה זאת. רק כשהעניין הגיע לדיון בפני בית המשפט העליון הודתה המשטרה כי י"ג אכן היה מקור משטרתי. בעקבות זאת הוא שוחרר, לאחר חודשיים של מעצר. למרות זאת, המשטרה המשיכה לנהל את התביעה נגדו וייחסה לו עבירות של סחר בסמים.

לאחר שהיה שנה וחצי במעצר בית מלא המדינה חזרה בה מהאישום. כעת, טוען י"ג, לאחר ששמו פורסם בפרוטוקולים של הדיונים, ידוע לכל שהוא היה מקור משטרתי והוא לא יוכל להמשיך לקבל תשלום מהמשטרה תמורת מסירת מידע מודיעיני.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:89
קומיט וכל טופס במתנה