שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הורשע בעבירות אתיות עורך דין שהאשים שופטת בשיבוש הליכי משפט

חדשות

הורשע בעבירות אתיות עורך דין שהאשים שופטת בשיבוש הליכי משפט, צילום: צילום: אתר הרשות השופטת
הורשע בעבירות אתיות עורך דין שהאשים שופטת בשיבוש הליכי משפט
09/10/2012, עו"ד אנה נודל

בית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין הרשיע את עו"ד חיים שטנגר שהאשים את שופטת בית המשפט לענייני משפחה טובה סיון בשיבוש הליכי משפט בתיק עיזבון ואף הגיש נגדה תלונה במשטרה

בית הדין המשמעתי הארצי של לשכת עורכי הדין החליט להרשיע את עו"ד חיים שטנגר בעבירות אתיות לאחר שהתבטא באופן חריף כלפי השופטת בית המשפט לענייני משפחה טובה סיון ועורך הדין שמוליק קסוטו.

במסגרת תיק עיזבון שהתנהל בפני השופטת סיון בבית המשפט לענייני משפחה ברמת גן, ביקש עו"ד שטנגר מסיון לפסול את עצמה והאשים אותה ב"ביצוע עבירה פלילית של שיבוש הליכי משפט". בנוסף, האשים שטנגר את עו"ד קסוטו, מנהל העיזבון בתיק, בשיבוש הליכי משפט וטען כי הדבר נעשה בשיתוף פעולה עם השופטת.

במקביל לניהול הדיונים בתיק, הגיש שטנגר תלונה למשטרה נגד השופטת סיון ולאחר מכן הגיש ערר ליועמ"ש בעניין הטיפול בתלונה זו. בנוסף הגיש תביעה אזרחית נגד השופטת, מנהל בתי המשפט ומדינת ישראל. בעקבות התבטאויות והמעשים הללו הוגשה נגד שטנגר קובלנה.

בית הדין המחוזי של הלשכה זיכה את שטנגר בדעת רוב, אך בית הדין הארצי שדן בערעור על ההחלטה החליט להרשיע את שטנגר בפגיעה בכבוד בית המשפט, בהתנהלות מחוסרת דרך ארץ כלפי הצד שכנגד, בהתנהלות בלתי חברית כלפי חבר למקצוע ובאי-עזרה לבית המשפט לעשות משפט.

במסגרת פסק הדין כתב חבר בית הדין עו"ד ברק טל כי "נקודת המוצא לבחינת עבירות במשמעת הנוגעות להתבטאויותיו של עורך הדין מבוססת על ההבחנה בין תוכן לסגנון". במקרה של עו"ד שטנגר קבע עו"ד טל כי "אין מדובר במילות גידוף או ב'לשון שוק'. אולי אף להיפך. המילים בהן נעשה שימוש הן מילותיו של החוק, שחזקה עליהן שהן בבחינת לשון נקיה". עם זאת, קבע טל כי בגדר ההליך שנוהל "לא היה מקום – ולא היה גם כל צורך – להפנות כלפי המותב שישב בדין וכלפי מנהל העיזבון ועוזרו האשמות בביצוע עבירות פליליות חמורות, שממילא לא היה בידי המערער להוכיחן וממילא הוכחתן איננה צריכה לדיון".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:95
קומיט וכל טופס במתנה