שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > משרתו האישי של האפיפיור שהורשע בהדלפת מסמכים לא ירצה עונש מאסר

חדשות

משרתו האישי של האפיפיור שהורשע בהדלפת מסמכים לא ירצה עונש מאסר, צילום: צילום: דוד איליף
משרתו האישי של האפיפיור שהורשע בהדלפת מסמכים לא ירצה עונש מאסר
09/10/2012, עו"ד אנה נודל

לדברי דובר הוותיקן, האפיפיור צפוי לחון את פבלו גבריאלה, שהדליף אלפי מסמכים החושפים ניהול מושחת ואינטרסים אישיים בוותיקן ונידון בסוף השבוע ל-18 חודשי מאסר

השנה האחרונה הייתה סוערת ורבת אי-נחת למדינה הקדושה, הוותיקן. הבנק של הכס הקדוש עבר תהפוכות לאחר פרשה שזכתה לכינוי ותיקיליקס – פרשת הדלפות של אלפי מסמכים מהוותיקן ששפכו אור על ניהול מושחת ואינטרסים אישיים. לכן, כשהמדליף – משרתו האישי של האפיפיור, פבלו גבריאלה – נתפס, נשמו בוותיקן לרווחה.

ביום שבת נגזר דינו של גבריאלה בבית המשפט של הוותיקן לאחר שהורשע בגניבת מסמכים ובמעילה באמון. השופטים התחשבו בהודאתו של גבריאלה וחרטה שהביע על מעשיו והמתיקו את עונשו מ-3 שנות מאסר ל-18 חודשי מאסר וקנס כספי, כך דיווח הניו-יורק טיימס. אולם, דובר הוותיקן מסר שמרב הסיכויים שהאפיפיור יחון את גבריאלה מעונש המאסר והוא ייצא לחופשי לאחר ששהה במעצר בית בחודשים האחרונים.

בינתיים, בלחץ של איטליה והבנק העולמי, הסכים הבנק של הוותיקן לאמץ מספר תקני בנקאות הנהוגים בעולם כדי להגביר את השקיפות והאמון במוסד.

המשפט של גבריאלה עורר עניין בקהילה הקתולית באירופה. נראה שאם היה נגזר על גבריאלה עונש חמור הוא היה זוכה לביקורת נוקבת, לאחר שבמאמרים רבים בעולם קראו פובליציסטים להגן עליו ולא לאפשר לוותיקן להתמקד בחושף השחיתויות ולהסיט את הביקורת על מוסדותיו.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:17
קומיט וכל טופס במתנה